Bugetul alocat Ministerului Turismului este destinat in principal sustinerii investitiilor in infrastructura turistica derulate de administratiile publice locale, in procent de 73%, iar 12% din buget este destinat actiunilor de promovare a turismului romanesc.
Referitor la proiectele de investitii finantate de minister, acestea au fost aprobate prin HG nr. 1762/2006 de catre guvernul precedent, in acelasi an fiind demarata si finantarea lor. Este vorba de aproximativ 54 de proiecte, derulate de consilii judetene si locale, care fac parte din cele 4 sub-programe nationale, respectiv „Schi in Romania”, „Dezvoltarea turismului balnear”, „Dezvoltarea turismului in Delta Dunarii si pe Litoral”, „Dezvoltarea infrastructurii in zona montana inalta”.
Printre altele, Ministerul Turismului a demarat procedura de elaborare a studiilor de prefezabilitate pentru un numar de 34 de localitati situate in 10 zone turistice diferite -Mehedinti, Prahova, Brasov, Cluj, Giurgiu, Harghita, Bihor, Covasna, Constanta si Bucuresti- referitoare la pesteri, saline, zone montane si zone urbane, intre aceste studii fiind inclus si cel care vizeaza activitatea de agrement pe Lacul Morii din sectorul 6 din Capitala
3 milioane de euro pentru promovarea Romania in S1 2009
In ceea ce priveste fondul de promovare si dezvoltare a turismului, executia bugetara la acest capitol este de 25,8%, adica 13, 3 mil. lei, echivalentul a aproximativ 3 milioane euro.
Principalele actiuni de promovare sunt: participarea la targuri de turism sau din domenii conexe; derularea de campanii de promovare pe plan intern sau international pentru cresterea notorietatii Romaniei ca destinatie turistica sau pentru promovarea unor zone ori produse turistice autohtone; realizarea de evenimente si emisiuni radio-tv care pot duce la cresterea fluxului de turisti.
Ministerul Turismului a contractat, prin procedura de achizitie publica internationala, servicii de difuzare a spoturilor de promovare pe canalul pan-european de sport cu cea mai mare audienta, Eurosport, si pe canalul de stiri international cu cea mai mare audienta, CNN, in valoare totala de 1,3 mil. euro.
Ministerul Turismului a demarat procedura de achizitie a servicilor de creatie a brandului turistic national, servicii finantate de Uniunea Europeana cu 2 milioane de euro. La prima etapa de selectie s-au prezentat 13 dintre cele mai prestigioase companii de branding din lume, iar in ultima etapa s-au calificat 3 dintre acestea. Procedura va continua dupa solutionarea de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a contestatiilor depuse dupa incheierea primei etape. Romania are la dispozitie pana in 2013, pe langa cele 2 milioane de euro pentru creatie, inca 73 milioane euro, bani europeni, pentru promovarea si comunicarea brandului turistic.