Master Planul de dezvoltare al aviatiei civile face parte din Master Planul General de Transporturi, document aflat in curs de dezvoltare, avand ca termen de finalizare 2008, au precizat reprezentantii MT, citati de NewsIn.
In ce priveste investitiile din acest an, Ministerul Transporturilor va cheltui aproximativ 22 milioane lei pentru modernizarea aeroporturilor Baneasa, Timisoara si Constanta, iar fondurile vor fi asigurate de la bugetul de stat.
Astfel, pentru modernizarea Aeroportul International Bucuresti Baneasa, va fi cheltuita in acest an suma de doua milioane lei (600.000 euro).
Pentru refacerea retelei exterioare de alimentare cu apa potabila si separarea fluxurilor de pasageri din Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta, vor fi efectuate investitii de 9 milioane lei (2,71 mil. euro).
Cea mai mare investitie, respectiv 11.043.000 lei (3, 3 mil. euro), va fi facuta in 2007 pentru Aeroportul International Timisoara Traian Vuia. Lucrarile vizeaza extinderea autogarii pentru cursele interne, amenjarea cailor de rulare, extinderea platformei pe directia est, refacerea drumului de acces si modernizarea parcarii pentru transportatori marfa si personal.
Transporturile aeriene nu au inca o strategie nationala de dezvoltare, cu toate ca din 1998 traficul de pasageri pe sectorul national si international a crescut cu o rata medie de peste 10% pe an.
La nivel national, exista 17 aeroporturi din care patru, respectiv din Timisoara, Constanta, Otopeni si Baneasa se afla in administrarea Ministerului Transporturilor (MT), iar cel de la Caransebes este privat. Celelalte opereaza sub administratia consiliilor judetene ca autoritati independente, in timp ce Aeroportul Arad opereaza ca o societate comerciala.