My Air va transporta 500.000 de pasageri pe rutele din si inspre Romania in 2008, numar aproximativ egal cu cel din 2007, iar prin parteneriatul strategic cu linia aeriana slovaca Sky Europe compania estimeaza ca va transporta in urmatoarele 18 luni peste 1 mil. de pasageri. De asemenea, acest parteneriat strategic va insemna o reducere a costurilor de 25% pentru cele doua companii.
DailyBusiness.ro: Acest parteneriat cu SkyEurope este unul care vizeaza supravietuirea sau suprematia la nivel global?
Antonio Iervolino : Nu este un parteneriat nici pentru supravietuire, nici pentru suprematie, ci pentru consolidare. Nu vrem sa fim un pericol pentru concurenta. Noi cautam in continuare noi aliante, ca si bancile sau alte companii, pentru ca este un element in plus de siguranta.
DB: Totusi, ati realizat acest parteneriat intr-o perioada de criza.
AI: Perioadele de criza sunt si perioadele in care apar cele mai mari oportunitati, noi dorim sa profitam de astfel de posibilitati. Intr-adevar, pe piata exista aceasta tendinta de concentrare a liniilor aeriene in contextul crizei. In ceea ce priveste parteneriatul cu Sky Europe, noi am demarat primele discutii in acest sens in urma cu 2 ani si jumatate, si l-am finalizat acum tocmai pentru a profita de anumite oportunitati de pe piata si de a ne consolida in contextul acestei crize.
DB: Pe piata romaneasca, prin acest parteneriat, va veti apropia de primii doi jucatori de pe piata, Blue Air si Wizz Air. Vreti sa va luptati pentru pozitia de lider ?
AI: Avem o relatie foarta buna cu Blue Air, colaboram foarte bine, mai ales ca firmele noastre s-au infiintat aproximativ in acelasi timp, iar cu Wizz Air nu avem inca o colaborare. Oricum noi nu vrem neaparat sa-i depasim pe acesti jucatori, prin acest parteneriat intram in joc, dupa aceea piata va hotari.
DB: La ce nivel colaborati cu Blue Air?
AI: Ne protejam pasagerii reciproc (daca o cursa a uneia dintre cele 2 companii este anulata sau are intarzieri, in functie de programul celeilalte linii aeriene si de locurile disponibile, pasagerii pot fi redistribuiti – n.r.), colaboram ca fratii. In plus si personal cu domnul Nelu Iordache (proprietar Blue Air – n.r.) si domnul Racaru (director general Blue Air – n.r.) am o relatie apropiata.
DB: Domnul Racaru a declarat, anterior, intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro, ca va considera principalii competitori de pe piata low-cost romaneasca. Cum comentati ?
AI: Si noi consideram Blue Air principalul competitor.
DB: Cine vor fi actionarii romani ai filialei locale My Air, sunt oameni din industrie?
AI: Purtam negocieri cu o persoana juridica, companie aeriana, insa nu pot da nume.
DB: De ce acest parteneriat ?
AI: Pentru ca ne simtim ca acasa aici, iar Romania este principala piata externa pentru My Air.