Propunerea de
regulament al Parlamentului European si al Consiliului va oferi mai
multe sanse pasagerilor avioanelor intarziate sau deviate de a primi
compensatii, se arata intr-un comunicat al PE, citat de Mediafax.
„Doar 2% dintre pasageri primesc
in realitate compensatii dupa depunerea unei plangeri impotriva unei
companii aeriene”, a declarat in plen raportorul PPE Georges
Bach.
Noile reglementari vor obliga
transportatorii aerieni sa numeasca persoane de contact la aeroport
care sa ii informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, sa
ii ajute sa completeze plangerile, sa le ofere asistenta, rambursari
si zboruri alternative. Pasagerii vor putea sa depuna plangeri la
aceste persoane de contact, in cazul in care bagajele le vor fi
pierdute sau ratacite.
In cazul unor zboruri intarziate,
pasagerii trebuie sa primeasca informatii privind amanarea zborurilor
nu mai tarziu de 30 minute dupa ora initiala de plecare.
In cazul in care
companiile aeriene care nu raspund unei plangeri in termen de doua
luni, se va considera ca au acceptat tacit plangerea clientului.
Companiile care vor face apel la „circumstante extraordinare”
in care nu trebuie sa plateasca compensatii vor fi obligate sa
transmita in scris pasagerilor explicatii detaliate. Propunerea
contine o lista exhaustiva de astfel de circumstante, printre care se
numara probleme tehnice, tulburari politice sau conflicte de munca
spontane.