Cum reactioneaza turistii obligati sa isi prelungeasca vacanta? Mircea Vladu, directorul Prestige Tours, spune ca turistii romani sunt ceva mai „agresivi” decat strainii, care privesc mai calm situatia. Cert este ca, indiferent de atitudinea turistilor, agentiile de turism au extrem de mult de lucru.
„Situatia este groaznica. Avem turisti romani in toate colturile lumii, inclusiv in Asia si 180 de americani in Bucuresti pe care incercam sa-i trimitem acasa. In plus, de azi dimineata tot dam bani inapoi pe biletele de avion„, spune Vladu.
Agentia lui Vladu este partenerul local al tur-operatorului american cu care turistii au plecat in vacanta si trebuie sa gestioneze toate problemele pe care acestia le intampina aici.
„Au venit printr-un turoperator american pe o croaziera pe Dunare, au stat o noapte in Bucuresti. Unii trebuiau sa plece de ieri, in timp ce alti urmau sa plece astazi. Inca nu stim cand vom putea sa ii trimitem acasa. Intre timp au vizitat Bucurestiul, iar unii s-au inscris la o excursie optionala pe care le-am oferit-o contra-cost, la Bran”, spune Vladu.
„Sunt turisti la varsta a-3-a, asa ca nu sunt presati de timp sa se intoarca acasa, dar oricum situatia nu este placuta pentru nimeni. Turistii romani au in schimb o stare de nervozitate mai mare”, mai spune Mircea Vladu.
In ceea ce priveste costurile cu cazarea ale turistilor americani acestea sunt acoperite de asigurarea de calatorie.
„Romanii nu vor de obicei sa isi faca asigurari de calatorie care sa includa si astfel de evenimente neprevazute, care costa 20 euro, si prefera asigurarile standard de 10 euro”, mai adauga Vladu.
Chiar daca liniile aeriene europene au inceput deja de astazi sa opereze o parte din cursele aeriene programate, turistii prinsi in strainatate s-ar putea sa mai aiba de asteptat pana sa se intoarca acasa.
„Chiar daca liniile aeriene reincep zborurile, pana cand turistii vor putea gasi locuri in aeronave s-ar putea sa mai dureze, pentru ca toti calatorii trebuie reprogramati”, spune Mircea Vladu, directorul agentiei Prestige Tours.
Turistii romani prinsi in tarile europene care permit transport cu autocarul au venit in tara prin acest mijloc de transport.
„I-am adus pe toti cu autocarul. Costurile le-am impartit. In mare parte au platit turistii, dar am acoperit si noi restul. Oricum speram sa recuperam banii de la liniile aeriene si sa ii despagubim pe turisti intr-o proportie cat mai mare”, spune Alin Burcea, directorul Paralela 45.
„Este o situatie neplacuta, dar asta este. Pierderile agentiei au fost de ordinul miilor de euro”, mai spune Burcea.
„Comisioanele noastre sunt mici, asa ca pierderile nu sunt substantiale. Slava Domnului ca asta nu s-a intamplat in vara cand aveam programate chartere. Atunci ar fi fost dezastruos”, a comentat si Mircea Vladu.