In august 2008, fostul Guvern a decis, „ca lucrare prioritara pentru dezvoltarea infrastructurii de transport”, realizarea unui nou aeroport in zona municipiului Bucuresti, ca urmare a cresterii traficului aerian, potrivit Mediafax.
Conform deciziei Guvernului, programul de executare a lucrarilor urma sa fie stabilit pe baza unui studiu de fezabilitate, care va indica inclusiv amplasamentul noului aeroport, caracteristicile tehnice si valoarea investitiei.
Un document al Ministerului Transporturilor redactat la inceputul lunii martie 2010 releva insa ca, la aproape doi ani de la aceasta decizie, autoritatile nu au inceput inca nici macar elaborarea studiului de fezabilitate.
„Programul privind executarea lucrarilor se face in baza unui studiu de fezabilitate, elaborarea si finantarea acestuia cazand in sarcina Ministerului Transporturilor. Studiul in cauza nu a fost demarat pana in prezent, din cauza lipsei resurselor bugetare”, se arata in document.
In 2008, la momentul adoptarii deciziei de constructie a unui nou aeroport, Guvernul aprecia ca aeroportul va fi amplasat cel mai probabil in dreptul localitatii Adunatii Copaceni, judetul Giurgiu, aflata la circa 20 de kilometri de Capitala. La sfarsitul anului trecut, actualul ministru de resort, Radu Berceanu, a apreciat ca viitorul aeroport din apropierea Bucurestiului trebuie construit la Alexeni, langa Urziceni, in judetul Ialomita.
Din analizele si previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol in 2008, la momentul avizarii investitiei, rezulta ca traficul aeroportuar in Romania va creste anual, in perioada 2008-2014, cu 6,9%, rata de majorare fiind mult mai ridicata in zona municipiului Bucuresti, urmand ca pana in 2018 sa se ajunga la un trafic de 20 milioane pasageri.
Anul trecut, aeroportul international Henri Coanda din Otopeni, cel mai mare aeroport din Romania, a inregistrat un trafic de 4,4 milioane pasageri, in scadere cu 11% fata de 2008, cand numarul calatorilor a fost de 5 milioane persoane.