„Cel mai pregnant trend in turismul de lux este, in prezent, grija pentru protejarea mediului”, a declarat Alexandre Chemla, presedinte si fondator al agentiei de turism de lux Altour International.
Hotelurile ecologice promoveaza consumul echilibrat de resurse naturale (energie electrica, calorica, apa) si incearca sa constientizeze vizitatorii cu privire la problemele de mediu.
„Acum cativa ani, nu auzeai prea des vorbindu-se despre asta, insa acum turistii high-end vor sa faca tot ce pot pentru a fi cat mai constienti de problemele de mediu”, a adaugat Chemla.
Potrivit unei cercetari a Asociatiei Green Hotel din SUA, 43 milioane de turisti americani sunt interesati de problemele de mediu, iar interesul lor aduce schimbari in industrie.
Companiile de inchirieri auto Hertz, Budget si Avis au adaugat flotelor lor vehicule hibrid (care folosesc atat motoare pe carburanti cat si electrice). De asemenea, multe companii de inchirieri de limuzine au inceput sa foloseasca limuzine hibrid, iar lanturile hoteliere au din ce in ce mai multe programe „verzi” (cu reducere de emisii poluante).
Pe langa ecologie, un alt trend important in calatoriile de lux il reprezinta transportul cu avionul privat. Numarul companiilor aeriene private a crescut de cinci ori in ultimii cinci ani, existand circa 500 de astfel de companii la nivel global, potrivit lui Aram Gesar, editor la revistele AirGuide si AirGuideonline.
Turistii high-end se adreseaza cu precadere agentilor specializati pe turismul de lux, astfel agentia Altour International a inregistrat, in 2006, venituri de 490 mil. dolari.