Hotelurile Modern si Perla Majestic din Mamaia, Majestic din Olimp si Majestic din Jupiter au trecut pe sistemul all-inclusive incepand cu sezonul estival 2008.
Anul trecut, doar hotelul Tismana din Jupiter si complexul Mercur-Minerva din Mamaia ofereau astfel de servicii.
„Se incepe din ce in ce mai mult adoptarea acestui concept pe litoralul romanesc”, a declarat Traian Badulescu, purtator de cuvand al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Cu toate ca se incearca promovarea acestui serviciu pe litoralul romanesc, el nu va cunoaste aceeasi dezvoltare ca in Turcia sau Bulgaria, unde sunt construite de fapt complexe turistice all-inclusive, pentru ca nu exista suficient spatiu pentru altfel de unitati.
„All-inclusive-ul din Romania se va dezvolta si in urmatorii ani, insa nu cred ca va avea ponderea celor din Turcia sau Bulgaria, unde sunt deschise complexe turistice integrate, facute pentru a tine turistul in interiorul complexului”, a adaugat Badulescu.
Unii hotelieri manifesta reticente fata de acest sistem, cu cazare, 3 mese pe zi si alte facilitati incluse in pret, care functioneaza de mai mult timp in tari ca Bulgaria, Turcia sau Grecia.
„Nu putem include in pachetele noastre astfel de oferte. Un all-inclusive, in adevaratul sens al cuvantului, nu se poate dezvolta pe litoralul romanesc, in primul rand din cauza lipsei de spatiu”, a declarat Catalina Brasoveanu, director de marketing si vanzari in cadrul Hotelului Fantasy Beach din Mamaia.
Un alt motiv pentru care operatorii hotelieri de pe litoralul romanesc au refuzat sa practice acest serviciu este tariful, care s-ar mari simtitor, ceea ce ar indeparta clientii.
„Tarifele pe care le practiam sunt deja ridicate. In cazul in care am practica all-inclusive, turistul nu ar intelege ca pentru o suma in plus se ofera si alte servicii, s-ar uita numai la suma platita si nu am iesi in avantaj”, a spus Elena Paine, director marketing Iaki Hotel.
„Un alt motiv ar fi costurile de aprovizionare, care sunt foarte mari. Apoi cererea pentru sejururi indelungate pe litoral a scazut mult in ultimul timp, iar turistii doresc sa-si petreaca tot mai mult timp in afara hotelului”, a adaugat Brasoveanu.
Totusi, reprezentantii agentiilor de turism considera ca pentru atragerea turistilor straini pe litoralul romanesc, introducerea acestor servicii se pot dovedi benefice.
[quote=Corina Martin, presedintele Asociatiei de Promovare a Litoralului]Conceptul all-inclusive poate atrage pe viitor mai multi turisti straini, deoarece ei doresc ca atunci cand vin intr-o alta tara sa aiba parte de multa siguranta[/quote]
Unele companii hoteliere au inceput sa capete incredere in acest sistem, anticipand ca va avea succes.
„Am vrut sa venim cu ceva nou pe piata turismului din Romania si sa ne apropiem cat mai mult de serviciile oferite in strainatate”, a declarat Georgeta Bari, director marketing Perla Majestic, adaugand ca acest serviciu va fi disponibil in perioada 1 iulie-31 august.
„80-90% din contractari sunt efectuate de catre turistii romani, iar cei straini au o pondere relativ mica. Printre clientii nostri straini se evidentiaza italienii, care au o pondere ceva mai mare in luna august. Gradul de ocupare pentru perioada in care vom oferi acest serviciu este de 100%”, a adaugat Bari.
Hotelurile care au lansat aceste servicii in cursul anilor trecuti au avut ca public tinta numai turistii straini, insa cele care ofera produsul cu incepere din 2008 mizeaza pe o pondere foarte mare si din partea turistilor romani, unele estimand un grad de ocupare pe sezon de 100%.