„Cererea pe segmentul de investitii in domeniul hotelier este inca mare. Anul trecut, departamentul de turism a emis 17 licente pentru hoteluri si 34 de licente pentru ansambluri rezidentiale in regim hotelier”, a precizat Khalid A bin Sulayem.
Dubaiul are in prezent 50.000 de camere de hotel, iar pana in 2015 se estimeaza ca numarul acestora va ajunge la 124.000.
Din cele 50.000 de camere, 32.000 sunt in hoteluri propriu-zise, iar restul in blocuri de apartamente dezvoltate in regim hotelier.
Directorul general al Departamentului de Turism al Dubaiului a explicat ca acest target va fi atins cu ajutorul mai multor factori, cum ar fi investitiile in infrastructura, cresterea numarului de rute internationale a liniei aeriene a Emiratelor Arabe, investitiile in noi statiuni si hoteluri, dar si o campanie de marketing pe care departamentul de turism al orasului o va derula pe toate pietele internationale.
Acesta a mai precizat ca doar daca proiectele de hoteluri anuntate vor fi finalizate, unitatile de cazare vor fi suficiente pentru numarul de turisti asteptat in Dubai in 2014, asa ca orice intarziere ale acestor proiecte ar putea afecta turismul din oras si tintele de crestere.
Vorbind despre strategia de marketing a departamentului, Sulayem a explicat ca in prima instanta sunt studiate pietele care prezinta cel mai mare potential, si care au rute aeriene directe disponibile.
Cele mai importante piete europene pentru Dubai sunt Marea Britanie, Germania, Franta si Italia, iar cele mai noi sunt SUA, Brazilia si China, tari in care Departamentul de Turism al Dubaiului ar putea chiar deschide birouri de promovare.
In 2007, in Dubai au fost 270.000 de turisti din SUA, fata de 250.000 in 2006.
Dubaiul este una dintre cele mai atragatoare destinatii de vacanta din lume, turismul fiind unul dintre cele mai importante sectoare din economia Emiratelor Arabe Unite. Turismul acopera direct 20% din PIB-ul Emiratelor si are o pondere indirecta de 30%.