Proiectul, apartinand Asociatiei Infoturism, are o valoare totala de peste 1 milion de lei, din care peste 730.000 de lei reprezinta fonduri europene si se va desfasura pe o perioada de 12 luni.
Printre cele 70 de obiective se numara:
Rezervatii naturale printre care: Rezervatia floristica Bosanci (Suceava), Rezervatia de zimbri Vanatori (Neamt), Rezervatia Runc-Racova.
Site-uri arheologice precum Cucuteni sau Cetatea dacica de la Batca Doamnei
Manastiri si biserici: manastirea Trei Ierarhi, Golia, Casin sau Slatioara.
Cetati: Curtea si biserica domneasca din Piatra Neamt, castelul familiei Stirbei, cetatile dacice de la Stancesti, cetatea Scheia.
Rezervatia de arhitectura populara Bosanci
Obiective balneoclimaterice: Staiunea Durau, Statiunea Oglinzi
Managerul proiectului, Stelian Mitu, a declarat joi, in cadrul lansarii proiectului, ca este de asteptat ca numarul turistilor atrasi prin aceasta forma de promovare sa creasca cu pana la 15%.
„Estimam ca prin intermediul portalului infoturism-moldova vom avea 1.000 de vizitatori pe zi, dintre care o cincime se vor duce sa si viziteze obiectivele promovate”, a adaugat managerul proiectului de promovare.
Promovare turistica redusa
La randul sau, Traian Badulescu, managerul general al Travel Advisor Media, a afirmat ca sub 25% din obiectivele turistice din zona de Nord-Est a Romaniei beneficiaza de promovare turistica.
„Promovarea este una dintre cele mai mari probleme ale turismului romanesc. Avem nevoie si de latura soft de promovare, in special pe Internet, avand in vedere ca cei mai multi turisti care viziteaza Moldova sunt straini „, a adaugat Badulescu, adaugand ca ei prefera in special ecoturismul.
Potrivit lui Stelian Mitu, prin intermediul programului se va realiza o baza de date pentru fiecare obiectiv turistic in parte, care va fi promovata pe portalul infoturism-moldova.ro si se va asigura participarea la targurile internationale de turism.
Fondurile necesare proiectului au fost accesate prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa Dezvoltare durabila si promovare turismului.
Managerul de proiect a adaugat insa ca obtinerea banilor europeni a reprezentat „o mica aventura”, care a durat mai bine de un an.
„Am depus cererea de finantare in ianuarie 2010, timp in care ne-au fost solicitate foarte multe clarificari si s-au facut mai multe vizite si inspectii din partea reprezentantilor Ministerului Dezvoltarii” a adaugat Stelian Mitu.