„In aceasta perioada s-au vandut la nivel de tara foarte putine pachete, cateva sute”, a declarat Nicolae Demetriade, director al agentiei de turism Happy Tour.
„Estimarile la nivel de tara sunt intre 200-220 de pachete turistice vandute pentru Beijing”, a declarat Alin Burcea, directorul agentiei Paralela 45, care nu a avut inclus in ofertele turistice niciun pachet spre Beijing.
[quote=Alin Burcea director Paralela 45]Sunt niste vanzari normale, atata timp cat nu s-a facut nicio promovare a evenimentului[/quote]
„Statul roman trebuia sa se ocupe de promovarea acestui eveniment. Nu am dorit sa introducem pachete turistice pentru Beijing, deoarece ar fi trebuit sa fac eu promovare pentru cele 50 de pachete turistice care urma sa le vand”, a mai spus Burcea.
Managerii agentiilor din Romania au pareri diferite legate de vanzarea in numar prea mic a excursiilor la Olimpiada de la Beijing.
„Prestige Tours a vandut pentru acest eveniment 2-3 pachete. Principalul motiv cred ca a fost distanta”, declarat Mircea Vladu, director Prestige Tours.
„Costul cazarii nu a fost ridicat, noi am vandut la un hotel de 4 stele cu 35 de euro pe persoana, insa pretul pentru transportul cu avionul a fost ceva mai ridicat, de 1.000 de euro, iar pe multe curse nu mai erau locuri”, a mai spus Vladu.
„Agentia noastra a realizat vanzari nesemnificative de pachete turistice pentru Olimpiada, de circa 20”, a adaugat Demetriade. „Cereri au existat, insa ceea ce a lipsit au fost locurile libere la hotelurile controlabile de noi. Acestea au fost ocupate de catre firme mai mari, cu mult timp inaintea inceperii spectacolelor”.
Pretul pentru 3 saptamani la un hotel de 4 stele a fost de circa 5.000 de euro de persoana, pret in care au fost incluse si transportul, si cazarea.
Agentia Happy Tour a inregistrat o crestere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri in primele 6 luni din 2008, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 27,5 mil. euro
Prestige Tours, fondata in 1990 a inregistrat in S1 din 2008 de vanzari de 3,5 mil. euro, in crestere cu 30%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Agentia de turism Paralela 45, infiintata in 1990, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 39 milioane de euro, si estimeaza o crestere cu 8% anul acesta.