In prezent, lucrarile de dezvoltare si modernizare a Aeroportului Otopeni se afla in faza a treia, urmand sa fie finalizate la mijlocul lui 2012.
Aeroportul Baneasa, ar trebui sa se transforme intr-unul de aviatie generala, unde vor putea sa opereze doar avioane ale SMURD, SRI, zboruri de agreement sau oficiale.
Totodata, pe Baneasa taxele ar putea sa creasca, iar pe Otopeni sa scada, doarece „la aeroporturile cu peste 50.000 miscari anuale, taxele sunt mai mici. Asadar, taxele pe Otopeni ar putea sa scada in viitor, deoarece are un trafic ridicat”, a mai spus Radu.
„Dau un exemplu: in tarile europene, taxele pe aeroporturile de oras sunt de 2 ori mai mari decat tarifele practicate pe aeroporturile amplasate la periferie”, a adaugat Catalin Radu.
Totusi, in prezent, taxele pe aeroportul Baneasa raman insa nemodificate.
Recent, pe aeroportul din Baneasa s-a implementat o restrictie prin care aeronavele cu greutatea la decolare de peste 50 de tone nu mai pot zbura in intervalul orar 00:00 si 7:00, pe fondul nivelului ridicat de zgomot.
Fluxul de pasageri inregistrat pe Aeroportul Baneasa din Capitala a crescut cu circa 22% in primele 6 luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pana la 937.366 pasageri.
Aeroportul International Henri Coanda estimeaza pentru acest an o scadere a numarului de pasageri, de la usor peste 5 milioane in 2008, la 4,46 milioane in 2009.