„In ce priveste evolutia turismului pe litoral in 2009, estimez o stagnare sau chiar reducere a numarului de turisti sositi pe malul Marii Negre”, a spus Burcea.
„Nu s-a dat un leu pentru promovare interna in 2008. Hotelierii romani nu inteleg ce inseamna promovarea, nu inteleg care este rolul burselor, al targurilor (de turism, n.r.)”, a adaugat reprezentantul Paralela 45.
De asemenea, spune acesta, faptul ca o „calatorie cu trenul din Bucuresti pana la Constanta dureaza peste 6 ore, iar din Cluj o calatorie cu masina se parcurge in 12 ore va determina turistii sa se orienteze catre alte destinatii”.
Astfel, „oamenii din Cluj, Timisoara sau Iasi vor prefera destinatii precum Antalya, Mallorca, Creta, unde ajung din orasul lor in 2-3 ore, in conditiile in care aceste calatorii costa si mai putin”, a precizat reprezentantul agentiei de turism.
In ciuda estimarilor pesimiste in ce priveste fluxul turistilor pe litoral, Burcea se astepta pentru 2009 la o crestere importanta a turismului in Romania. „Produsul turistic romanesc va ramane atractiv, prin pret, mai ales in conditiile crizei financiare”, considera acesta.
Intrebat de cat timp ar avea nevoie Romania pentru aducerea infrastructurii turistice la un nivel optim, presedintele Paralela 45 a raspuns: „cu o preocupare politica intensa, in colaborare cu mediul privat, in 10 ani vom putea vorbi de o Romanie turistica”.
Potrivit operatorilor de turism, fluxul total de turisti pe litoralul Marii Negre a crescut anul acesta cu circa 15 procente fata de 2007, la 1,4 milioane de vizitatori.
Anul acesta, Paralela 45 se asteapta la o cifra de afaceri de 54 milioane euro, fata de 38 milioane euro, in crestere cu 6 milioane euro, cat a inregistrat anul trecut.