„Criza economica mondiala si-a facut simtite efectele in toate domeniile de activitate, inclusiv in turism”, se arata intr-un comunicat al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), citat de Mediafax.
„Patronatele din turismul romanesc sunt preocupate de gestionarea eficienta a afacerilor din acest domeniu, afaceri marcate de efectele crizei, dedicand sume deloc neglijabile activitatilor de marketing. Eforturile noastre trebuie insa sa fie dublate si de eforturi guvernamentale, dat fiind faptul ca turismul aduce venituri comunitatilor locale si la bugetul de stat”, se mai arata in comunicat.
FPTR sustine ca toate tarile din zona, cu destinatii si produse turistice care le concureaza pe cele romanesti, si-au marit bugetele publice dedicate promovarii turismului, in timp ce Romania are un buget cu 31% mai mic cu fata de 2009.
„Mai mult, bugetul de promovare a turismului romanesc, de 5 milioane de euro pentru 2010, aproape ca nu exista, daca ar fi sa comparam cu cele ale altor state. Grecia, cu un litoral cu care ne straduim sa concuram, a alocat pentru promovare 57,8 mil. euro pentru anul in curs, iar Austria, cu destinatii de schi cu care vrem sa concuram, a alocat pentru acelasi scop, de la bugetul de stat, 32 mil. euro”, se mai mentioneaza in comunicat.