„In Germania au inceput fuziunile, iar intreaga piata europeana va urma, in urmatorii ani, aceasta linie de dezvoltare”, a explicat Voets.
„Piata romaneasca se afla insa in contrasens, ea aflandu-se in crestere si avand un potential inca foarte mare pentru liniile aeriene nou intrate”, a adaugat Voets.
El a mai spus ca „practic, intrarea easyJet pe piata nu ia din pasagerii celorlalte linii aeriene low-cost din Romania, ci raspunde unei cresteri a pietei romanesti de transport aerian low-cost, aducand un plus de pasageri, care se adauga pasagerilor celorlalte linii aeriene”.
easyJet, potrivit estimarilor oficialilor companiei, va acoperi 16% din capacitatea aeronavelor low-cost de pe piata romaneasca in primul an de activitate. Pe primul loc in ceea ce priveste capacitatea aeronavelor se situeaza Blue Air, cu peste 40% din Total, iar pe locul secund se claseaza Wizz Air, cu 20%.
Flota easyJet este formata in mare parte din aeronave Airbus A319 cu o capacitate de 156 de locuri. In prezent, compania mai detine circa 20 de avioane Boeing 737, insa si acestea vor fi inlocuite de aeronave Airbus, pentru ca acestea au costuri mai reduse de intretinere si astfel tarifele liniei aeriene sunt mai joase.
Potrivit oficialilor easyJet, intrarea companiei pe piata romaneasca, incepand cu aceasta saptamana, va crea o competitie mai agesiva pe aceasta piata, liniile aeriene mai vechi fiind nevoite sa scada preturile si sa investeasca mai mult in promovare.
easyJet estimeaza 220.000 de pasageri pentru cele trei rute operate din Bucuresti, catre Milano, Londra si Madrid si 6% din piata transpotrului aerian low-cost din Bucuresti in primul an de activitate pe piata romaneasca.
„Nu avem inca in plan alte rute din Romania. In functie de feed-back-ul pietei, vom introduce 20 de alte curse sau ne vom limita la acestea. Oricum, am decis sa operam trei curse pentru ca avem incredere in piata”, a afirmat Voets.
In anul fiscal trecut, incheiat pe 31 august, oficialii easyJet estimeaza ca au transportat 40 milioane de pasageri la nivel global, cu circa 20%mai mult decat in anul fisca 2005-2006, cand au fost transportati 35 de milioane de pasageri.