„Piata croazierelor va cunoaste un boom in urmatorii ani, in doi-trei ani vom vorbi de cresteri de pana la 50%, ceea ce in valori absolute nu inseamna foarte mult, avand in vedere ca in prezent aceasta piata valoreaza maxim 1,5 mil. euro”, a declarat Mircea Vladu, vicepresedintele ANAT si proprietarul agentiei Prestige Tours.
„Croazierele sunt cautate intr-o mai mica masura, fiind in vizorul celor cu venituri mari si foarte mari”, explica Oana Dobrin, PR specialist al agentiei de turism J’Info Tours, care vinde croaziere in Marea Egee, Marea Mediterana si Marea Caraibelor.
O saptamana pe un vas de croaziera costa in medie 1.000 de euro, iar destinatiile cele mai cautate de catre romani sunt cele din Mediterana si din Caraibe, potrivit patronului Prestige Tours, Mircea Vladu. Prestige Tours a vandut aproximativ 20 de croaziere anul trecut.
In cazul Marshal Turism, anul trecut 150 de persoane au plecat prin in vacante pe vase de croaziera, agentia incasand circa 500.000 de euro, a spus Ion Antonescu, directorul Marshal Turism.
Pachetele de ultra-lux depasesc 50.000 euro pe vacanta
Cresteri importante inregistreaza vanzarile de pachete turistice situate in jurul a 1.000 de euro, care anul trecut au ajuns la o valoare totala de circa 10-15 mil. euro, in timp ce o piata extrema, cea a pachetelor turistice de peste 50.000 de euro (ultra-lux) a valorat 2-3 mil. euro, potrivit lui Vladu.
„Valoarea pietei de detinatii turistice pentru turistii cu venituri peste medie va creste si anul acesta cu 15-20%¸ ca urmare a intaririi clasei medii, pe de alta parte piata pachetelor turistice de ultra-lux va varia cu 1-2%”, a explicat Vladu.
„Vacantele spre destinatii cu valori peste 5.000 de euro valoreaza la ora actuala circa 50 mil. euro, daca luam in considerare si turistii care nu apeleaza la agentii de turism. Destinatiile de lux vandute prin agentii de turism valoreaza aproximativ 30 mil. euro”, a estimat Ion Antonescu, proprietarul Marshal Turism.
Destinatiile de lux reprezinta circa 5-7% din totalul vanzarilor anuale, este de parere Oana Dobrin de la J’Info Tours. In cazul Paralela 45, circa 15% din venituri sunt acoperite de pachetele turistice de lux.
„Anul trecut, am vandut peste 2.000 de destinatii cu pachete cuprinse intre 850 si 5.000 de euro si anul acesta vom depasi 2.500 de astfel de destinatii”, a precizat Oana Dobrin de la J’info Tours.
Lux prin pret, locatie sau servicii
Cele mai cautate destinatii de lux ale Marshal Turism sunt Maldive, Hawaii si Mauritius. In cazul Prestige Tours, este vorba de Noua Zeelanda, Japonia, America de Sud, dar si zona mediteraneana.
„Exista destinatii de lux prin locatie, si aici as incadra toate insulele exotice din Atlantic – in special Caraibe si din Oceanul Indian – Mauritius, Seychelles, Maldive”, a spus si Alin Burcea, directorul agentiei Paralela 45, adaugand ca exista si destinatii de lux prin conditiile de cazare oferite sau prin program.
Din categoria luxului de servicii fac parte cluburile construite in Turcia in ultimii doi ani, cluburi care ofera dotari, servicii si facilitati de ultima generatie, inclusiv apartamente cu cate 4 sau 5 dormitoare si valet personal. Din destinatii de lux prin program fac parte vacante in Australia si Noua Zeelanda.
„Pachetele turistice se pot forma in functie de dorinta clientului. Astfel, acestea difera in functie de durata sejurului, destinatia si hotelul ales. Pretul poate varia de la 85 euro /persoana/pe noapte in Thailanda la hotel de cinci stele pana la 2.000 euro de persoana pe noapte la Burj Al Arab in Dubai”, a declarat Cristian Zaha, outgoing manager al Eurolines.
Ca agent acreditat Dertour si TUI, Eurolines vinde servicii in facilitati de cazare de lux (5, 6 si 7 stele) in Orientul Mijlociu, Oceanul Indian (Mauritius, Seychelles, Maldive), Asia, America (Hawai, Florida, Caraibe, Mexic) si Europa (Spania, Portugalia, Italia, Grecia, Cipru).
„Cel mai bine am vandut Dubaiul anul trecut, pretul depaseste cu putin 1.000 euro”, a declarat Ondina Dobriban, outgoing manager al Paralela 45, adaugand ca zborul direct face ca aceasta destinatie sa fie una dintre cele mai solicitate.
Agentiile de turism romanesti au generat anul trecut vanzari de circa 600 de milioane de euro.