Miscorarea pierderilor este determinata de reducerea pretului la combustibil.
Initial, IATA estima ca pierderile industriei se vor ridica la 4,1 mld. dolari (3,18 mld. euro) si 5,2 mld. dolari (peste 4 mld. euro) anul acesta, insa scaderea pretului combustibilului a redus pierderile, chiar in conditiile unei scaderi a traficului de pasageri.
Pentru estimarile din 2009, IATA a luat un calcul in pret mediu de 60 de dolari pe barilul de combustibil, fata de peste 100 de dolari pe baril, la estimarile anterioare.
De asemenea, scaderea globala a pierderilor este determinata si de situatia industriei din SUA, singura regiune in care se estimeaza ca in 2009 industria aeriana va inregistra un profit de 300 mil. de dolari ( circa 233 mil. euro). In restul regiunilor in 2009, pierderile industriei aeriene vor fi mai mari decat anul acesta.
Veniturile industriei vor ajunge la nivel global la 501 mld. dolari (peste 381 mld. euro) in 2009, fata de 536 mld. dolari (416 mld. euro) in 2008.