Tarifele de inchiriere pentru o sala de conferinta variaza in functie de locatie, marime, numar de persoane si utilitati.
In Palatul Parlamentului, o sala de conferinte poate fi inchiriata si cu 6.000-7.000 de euro pentru un eveniment, fara a include cateringul, sonorizarea, translatia si videoproiectarea, servicii care presupun costuri aditionale, a declarat Luminita Alexandru, directorul agentiei de turism Fortuna Business Travel, citata de NewsIn.
Locurile de cazare si salile de conferinte ale hotelurilor de peste 3 stele nu sunt suficiente pentru satisfacerea cererii de turism de afaceri din Bucuresti, considera majoritatea reprezentantilor din domeniul turistic romanesc.
Pentru organizarea unui eveniment in Bucuresti la un hotel de 4 sau 5 stele este necesara o programare cu cel putin 3 luni inainte, a afirmat Luminita Alexandru, directorul agentiei de turism Fortuna Business Travel.
„Baza de sali de conferinta si camere din Bucuresti este mult subdimensionata. De exemplu, in noiembrie anul trecut am primit o comanda pentru organizarea unui eveniment in luna mai 2008 si foarte multe hoteluri mi-au raspuns ca nu mai au locuri libere”, a spus Luminita Alexandru.
„Capacitatea de business travel a Bucurestiului este cam la limita. Hotelurile de 3-4 stele au o capacitate de 7.000-8.000 de locuri, cu mult sub orase ca Budapesta sau Praga” a declarat Traian Badulescu, consilierul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).
„Principala problema este lipsa salilor mari pentru conferinte. Singura sala mare este in Palatul Parlamentului, dar nu e de ajuns”, a precizat Badulescu.
„Daca trendul de sosire a marilor branduri hoteliere se mentine, cred ca in cinci ani vom avea in Bucuresti toate marile branduri hoteliere, iar cererea de business travel va fi acoperita”, a adaugat reprezentantul ANAT.
Potrivit acestuia, Bucurestiul detine 60-70% din cota turismului de business din Romania, dar si marile orase unde exista aeroporturi – Timisoara, Cluj, Iasi, Constanta – ar putea gazdui astfel de evenimente.
Brasovul si Sibiul ar putea fi si ele gazde pentru business travel, mai ales dupa promovarea pe care a avut-o in 2007 Capitala Culturala Europeana.
„In ultima vreme s-au construit in Bucuresti multe hoteluri, dar este in continuare nevoie de hoteluri de 3, 4 si 5 stele pentru business travel”, a declarat Alin Burcea, patronul agentiei de turism Paralela 45.
In provincie e si mai greu, deoarece sunt putine hoteluri cu standarde inalte.
Pentru conferinte este nevoie de o sala mare si de alte sali mai mici unde se pot desfasura discutiile de dupa si foarte multe hoteluri nu dispun de un numar suficient de astfel de incaperi, a explicat directorul Fortuna Business Travel.
„In Romania, segmentul de business travel este in crestere de la an la an. Bucurestiul poseda capacitatea de a gazdui astfel de evenimente, precum si evenimente de mare amploare”, a spus Cristian Ghita, directorul comercial al agentiei de turism Marshal Turism. „Anul acesta se organizeaza in Bucuresti Summitul NATO, prin urmare capacitate exista. Desigur, exista si potential de crestere” a mai afirmat Cristian Ghita.