Happy Tour, liderul pietei, vizeaza anul acesta o crestere a afacerilor de 20%, pana la 56 mil. euro. In primul semestru din 2008, agentia a realizat venituri de 27,5 mil. euro.
Cea de-a doua agentie de turism din Romania, Paralela 45, are in vedere afaceri de pana la 42 mil. euro in 2008, in crestere cu circa 8% fata de 2007. In primele 6 luni din 2008, compania a inregistrat venituri de 20 mil. euro.
Oficialii Eximtur estimeaza pentru intreg anul o cifra de afaceri de 45 mil. euro, cu 28% mai mult fata de 2007. In primul semestru al acestui an, compania a inregistrat venituri de 19 mil. euro.
Daca aceste estimari vor deveni realitate, atunci in topul agentiilor de turism va surveni o modificare: Eximtur va urca pe locul doi, depasind Paralela 45.
„Pentru anul in curs preconizam o crestere de circa 33%, iar pentru urmatorii 3 ani rata media anuala de crestere va fi de 20%. De asemenea, cota de piata estimata pentru acest an este de 5,6%”, sustine Radu Morariu, director Eximtur.
Eximtur isi mentine ritmul de crestere anual al cifrei de afaceri prin dezvoltarea canalelor de distributie si noi produse, dar si consolidarea activitatii retelei de retail.
Pe de alta parte, Paralela 45 acorda o atentie crescuta promovarii.
„Una din strategiile pe care le-am adoptat pana cum a fost sa ne prezentam ofertele cu cel putin 6 luni inainte, apoi si promovarea conteaza foarte mult. Anul acesta cheltuim pe promovare circa 500.000 de euro”, a spus Alin Burcea, directorul Paralela 45.
„Este posibil ca anul viitor aceasta piata sa nu mai inregistreze cresteri spectaculoase, insa nu se poate vorbi sub nicio forma de stagnare atata timp cat oamenii calatoresc tot timpul si puterea de cumparare a romanilor creste”, a mai spus Burcea, care estimeaza ca anul acesta va avea o cota de piata de 5%.
Cum vad marii operatori de pe piata afacerile din turism in urmatorii ani
Ca urmare a maturizarii pietei, este posibil ca in anul 2009 agentiile de turism sa nu mai inregistreze cresteri asa de mari ale afacerilor.
[quote=Radu Morariu, Eximtur]In urmatorii trei ani, vor exista reasezari chiar si in randul celor mai importanti operatori din piata[/quote]
„In ultimii 3 ani a fost o crestere anuala de circa 20% pe piata de turism, ca urmare a dezvoltarii zborurilor low-cost. Totusi, tind sa cred ca pentru anul 2009 vom fi mai prudenti, ne vom baza mai mult pe consolidarea afacerilor decat pe cresteri, deoarece turismul va fi afectat de cresterea costurilor combustibililor si acest lucru se va reflecta si in afacerile noastre in urmatorul an”, a declarat Nicolae Demetriade, director Happy Tour.
„Piata turismului in urmatorul an va inregistra incetiniri semnificative ale ritmului de crestere, insa in opinia noastra aceasta piata nu va stagna”, a spus Radu Morariu, director Eximtur.
„In ceea ce priveste agentiile de cartier, nu consider ca numarul sau importanta acestora va scadea in urmatoarea perioada de timp, insa in mod sigur vorbim de o zona instabila, pentru ca vor aparea multe agentii noi, asa cum altele vor disparea”, a opinat Morariu, adaugand ca pe piata mai exista loc, insa mai degraba pentru activitati de nisa.