Aceasta este o incercare de a se inlocui kerosenul (combustibil pentru avioane-n.r.), cu biogazul, pentru o reducere a gradului de poluare.
Planul celor de la Virgin este ca pana la sfarsitul anului 2008 sa se lanseze primele „curse comerciale verzi” prin tranformarea unuia dintre cele 4 motoare ale avionului astfel incat sa poata folosi biogaz in loc de kerosen, informeaza presa internationala.
Air New Zealand este o alta companie care a anuntat ca a comandat un Boeing care va avea numai biogaz in rezervoare, dar s-a precizat ca primul zbor va fi efectuat fara pasageri. Obiectivul actualului guvern din Noua Zeelanda este sa transforme tara intr-o „zona 100% verde”.
Statisticile arata ca eficienta combustibilului a crescut cu 70% un ultimele 4 decenii.
Statisticile IATA (Asociatia Internationala de Transport Aerian) arata ca pretul combustibilului este de 90 de dolari pe baril si se asteapta ca industria sa creasca la 18 mld. dolari.
Totusi, specialistii in energia verde sunt din ce in ce mai sceptici in legatura cu metodele de producere a biogazului. Calculele facute de specialisti arata ca, daca toate cursele aeriene ar ajunge sa foloseasca astfel de combustibili, aproape jumatate din suprafetele cultivabile ale Terrei ar trebui sa fie ocupate de culturile necesare producerii biogazului.