Nivelul profitului este redus din cauza problemelor cauzate de inundatii si seceta, precum si din cauza influentei negative a cursului valutar asupra incasarilor, spune Valentin Zeicu, directorul ACN.
Astfel, planul de incasari prevazut de Ministerul Transporturilor a fost realizat, dar in conditiile in care taxele sunt exprimate in euro si incasate in lei, la cursul de schimb al BNR.
Aprecierea leului fata de moneda europeana a generat incasari mai mici in lei.
Cantitatea de marfuri transportate pe Canalul Dunare – Marea Neagra a crescut cu circa un milion si jumatate de tone, fapt care a condus la realizarea unui profit de aproximativ un milion de euro.
Principala marfa transportata pe Canal este minereul de fier, urmat de carbune si cocs.
Reprezentantii ACN estimeaza ca profitul pe anul 2007 se va ridica la un nivel comparabil cu anul in curs, iar daca Ministerul Transporturilor ar aproba planul de reinvestire a profitului, atunci cifra ar putea scadea sub un milion de euro.