Planul de management dezvoltat de
conducerea executiva a pornit de la planul de administrare al
companiei si vizeaza o serie de actiuni prin care Tarom va imbunatati
rezultatul contabil al companiei in medie cu 100 milioane de lei in
fiecare an, tintind obtinerea de profit incepand cu anul 2015, se
arata intr-un comunicat al companiei.
Principalele
masuri care vor fi implementate imediat se refera, printre altele, la
cresterea productivitatii, eficientizarea structurii organizationale,
armonizarea flotei si ajustarea capacitatii la cererea existenta pe
piata, introducerea unui sistem automat de yield management, care va
permite utilizarea unui mecanism mult mai eficient de stabilire a
preturilor, cresterea vanzarilor pe site-ul propriu.
Va fi restructurata reteaua de rute, se
va mari eficienta achizitiilor, va fi introdusa o noua procedura de
alimentare cu combustibil pentru economisirea costurilor si vor fi
inchise agentiile externe cu sediul in oras, compania continuand sa
fie reprezentata in aeroporturi.
In orasele unde vor fi inchise
birourile din centru, activitatile de vanzare vor fi preluate de
agenti generali de vanzari (GSA – General Sales Agent).
In
paralel cu implementarea masurilor mentionate mai sus, vor fi
analizate mai multe oportunitati de utilizare a activelor companiei
si de valorificare mai eficienta a fortei de munca ultracalificate pe
care o detine compania.
Managementul va analiza transformarea
anumitor departamente in centre de profit sau chiar unitati
independente, vor fi maximizate beneficiile aduse de apartenenta
companiei la SkyTeam, vor fi introduse noi sisteme si platforme IT si
va fi analizata posibilitatea utilizarii la nivel maxim a activelor
imobiliare (cladiri si terenuri) care se afla in proprietatea
companiei.