Scaderi importante de profit vor interveni cu precadere in America de Nord.
IATA a efectuat aceste calcule la un pret mediu al petrolului de 113 dolari (78,4 euro) pe baril in 2008.
Pretul petrolului va acoperi 36% din costurile operationale ale liniilor aeriene in 2008, fata de 13% in 2002. „Nota de plata” pentru combustibil urmeaza sa ajunga anul acesta la 186 mld. dolari (129 mld. euro).
Anumite segmente ale industriei aeriene „vor avea un profit modest, dar impactul negativ al crizei este universal”, a spus Giovanni Bisignani, directorul general IATA.
Potrivit IATA, companiile nord-americane de transport aerian vor fi cele mai afectate de criza, cu pierderi estimate la 5 miliarde dolari (3,4 mld. euro) in 2008.
Asociatia a indicat si o incetinire semnificativa a cererii de transport aerian in iulie. Cresterea cererii pentru trafic de calatori s-a temperat in iulie cu 1,9%, la un nivel minim al ultimilor 5 ani.
Cererea pentru transport de marfuri a scazut cu 1,9% comparativ cu 2007, a precizat IATA. Firmele de transport din regiunea Asia-Pacific, cei mai importanti jucatori de pe piata mondiala, s-au confruntat cu o diminuare cu 6,5% a cererii de astfel de transporturi.