Licitatia pentru selectarea firmei care va executa lucrarile va fi organizata de Ministerul Transporturilor anul viitor, estimandu-se ca legatura feroviara va fi finalizata in 2011, relateaza NewsIn.
Purtatorul de cuvant al CFR Infrastructura, Oana Branzan, a declarat, ca studiul de fezabilitate pentru reabilitarea liniei existente Craiova-Calafat va fi auditat de o firma de consultanta straina aleasa prin licitatie internationala in cursul acestui an.
Din bugetul prevazut pe anul 2007, Ministerul Transporturilor a decis alocarea a 700.000 de lei (circa 211.000 euro) pentru construirea podului care va face legatura intre orasul bulgaresc Vidin si orasul Calafat, potrivit datelor furnizate de Ministerul Transporturilor.
Infrastructura de acces la pod, de pe teritoriul romanesc, va insemna construirea a 8,7 km de drum, din care trei km de autostrada cu doua benzi pana la drumul national Craiova-Calafat. Calea ferata se va intinde pe 3,3 km de la capatul podului pana la calea ferata existenta Golenti-Calafat.
Bulgaria si Romania sunt legate printr-un singur pod peste Dunare, intre orasele port Ruse si Giurgiu, in timp ce orasele Vidin si Calafat, sunt unite doar printr-un traseu de feribot.
Constructia podului de 1,9 kilometri peste Dunare va fi realizata de compania spaniola Fomento de Construcciones y Contratas SA (FCC), care a castigat contractul in valoare de aproximativ 116 milioane euro (393 milioane lei), conform Forbes.