“Pe
turism intern, vacantele cumparate in cadrul programelor speciale au fost
majoritare. Probabil 70% din vacantele in destinatii din Romania au
fost vandute prin programele speciale cu preturi reduse”, a spus pentru
DailyBusiness.ro Corina Martin, presedinta Asociatiei Nationale a Agentiilor de
Turism (ANAT).
Anul
trecut, asociatiile din domeniul turismului au schimbat si strategia in ceea ce
priveste promotiile si si-au unit fortele, astfel incat sa aduca pe piata oferte
promotionale in lant, care sa acopere aproape intreg anul si nu doar cateva luni
din toamna sau primavara, cum s-a procedat anterior.
Strategia
a dat roade si numarul turistilor care au plecat in vacanta a fost in crestere. Ce-i drept insa, valoarea totala a incasarilor a fost in scadere.
Pachetele
promotionale au avut ponderi importante si in cazul pachetelor turistice
cumparate in strainatate, cel putin pe anumite segmente.
Alin
Burcea, proprietarul agentiei Paralela 45, a spus ca in cazul vacantelor cu
zboruri charter, circa 30-40% din vanzari s-au realizat prin programele de
early-booking, cand existau reduceri de pret pentru vacantele rezervate din
timp.
Burcea
considera ca ponderea semnificativa a vanzarilor prin inscrieri timpurii se va
mentine sau chiar va creste anul viitor.
Si
pachetele turistice cu preturi totale ceva mai mari s-au vandut bine prin
promotie. Spre exemplu, Eturia a scos anul acesta pe piata vacante in rate.
Potrivit oficialilor agentiei, 35% dintre pachetele de vacanta sunt
achizitionate prin intermediul celor doua promotii permanente care garanteaza
rezervarea vacantei dorite: early booking si plata in rate egale.
Sezonul
acesta, incasarile de pe litoralul romanesc au fost ceva mai slabe potrivit
oficialilor ANAT. Pentru vacantele
de iarna, agentiile de turism se asteapta la un nivel de vanzari similar cu cel
de anul trecut.
Pentru
moment, la targul Winter Holiday de saptamana trecuta s-au vandut vacante de
cateva zeci de mii de euro. Viena a fost una dintre destinatiile externe
preferate de romani.