O’Leary a spus ca oficialii Ryanair analizeaza eliminarea scaunelor din spatele avioanelor, pentru anumite curse.
Astfel, pasagerii vor putea sa stea in picioare sau pe scaune de bar, similare celor din vagoanele restaurant ale trenurilor.
„Am putea renunta la ultimele 5 sau 6 randuri de scaune si sa spunem pasagerilor: Vreti sa stati in picioare? Daca da, puteti calatori gratis”, a spus Mr O’Leary.
Ryanair a cerut companiei Boeing sa analizeze posibilitatea de a adapta avioanele sau sa livreze o noua flota, adaptata pentru transportul in picioare al pasagerilor.
Un purtator de cuvant al Ryanair a subliniat ca planul trebuie sa fie aprobat de autoritatea pentru aviatie din Irlanda.
O’Leary a respins sugestiile ca initiativa este o masura de reducere a costurilor dusa prea departe.
„Care este diferenta fata de trenurile in care mii de oameni care nu gasesc bilete cu loc sunt nevoiti sa calatoreasca in picioare, pe culoare? Acest lucru se intampla in mod regulat si in metrouri”, a aratat el.
O’Leary a mai spus ca s-a inspirat de la compania chineza Spring, care a anuntat ca printr-o astfel de solutie ar putea atrage cu 50% mai multi pasageri si ar reduce costurile cu 20%.
Ryanair a propus anterior mai multe masuri de reducere a costurilor.
O taxa pentru persoanele supraponderale a provocat indignare, ca si alte masuri, precum reducerea numarului de toalete.
Compania a anuntat, vineri, ca in iunie a transportat 5,84 milioane de pasageri, cu 13% mai multi fata de aceeasi perioada a anului 2008.
Si compania low-cost easyJet a anuntat ca in iunie a transportat un numar mai mare de persoane, fata de intervalul similar de anul trecut.
Numarul de pasageri ai British Airways a scazut insa cu 5% in iunie, in timp ce gradul de ocupare s-a redus la 79,6%, de la 81,4% cu un an in urma.