Airbus, cel mai mare producator de avioane din lume, a mai castigat saptamana aceasta o comanda de la Singapore Airlines Ltd. de 9 aeronave Airbus A380, in valoare de 2,7 mld. $.
Qantas facuse anterior o comanda pentru 12 avioane A380. Noua comanda Qantas si cele 9 modele comandate ieri de Singapore Airlines au ridicat comenzile pentru A380 la 166, relateaza Bloomberg.
Aceste comenzi au fost primele primite de Airbus din luna iunie, cand au fost anuntate intarzieri in productia A380, care este cel mai mare avion comercial din lume, cu 555 de locuri. Producatorul francez de aeronave a suferit in noiembrie o anulare a unei comenzi Fed Ex pentru 10 aeronave de acest tip, realizate special pentru transportul de marfa, din cauza intarzierilor de productie si livrare.
Compania franceza Airbus este cu 2 ani in urma programului de producere a aeronavelor A380 din cauza intarzierilor survenite ca urmare a dificultatilor de instalare a cablurilor electrice cu o lungime de circa 480 de kilometri pentru fiecare avion in parte.
Airbus a schimbat 3 directori executivi in ultimele 6 luni, iar intarzierile vor afecta pana in 2010 profitul companiei mama European Aeronautic Defence & Space Co. (EADS) cu 4,8 miliarde de euro .
Livrarea primelor Airbus A380 va incepe in august 2008, a declarat joi directorul executiv al Airbus, Louis Gallois.
Airbus se confrunta si cu o intarziere de 5 ani comparativ cu Boeing Co., in ceea ce priveste lansarea unui nou model de dimensiuni medii. Airbus A 350, spre deosebire de modelul similar al Boeing, 787, care este asteptat pe piata in 2008, va aparea abia in 2013.
Pe 4 decembrie, International Lease Finance Corp. (ILFC),cea mai mare companie de leasing pentru avioane din lume, a anuntat ca va amana pentru 2013-2015 o comanda pentru 10 A380. ILFC, cel mai mare client al Airbus, a renuntat si la o comanda pentru 5 cargoboturi A380 de marfa schimband comanda in una pentru avioane pentru pasageri.
Oficialii EADS au declarat ca A380 va deveni profitabil in cativa ani de la lansare din cauza intarzierilor in lansare si a costurilor peste estimari. Pragul de rentabilitate al modelului va fi la cumpararea a 420 de modele, comparativ cu pragul initial de 270 de aeronave, estimat in planul de afaceri al companiei din 2005.
Actiunile EADS au scazut cu 21 de procente anul acesta.