Hotararea luata de conducerea Quantas poate parea surprinzatoare avand in vedere ca Airbus are dificultati in ceea ce priveste constructia avionului gigant de transport de pasageri, relateaza presa internationala.
„Decizia noastra de a suplimenta comanda a fost luata dupa o analiza indelungata a problemelor grupului Airbus”, a explicat directorul general al Quantas, Geoff Dixon (foto).
„Suntem convinsi ca problemele sunt limitate la sectorul de productie, putand fi remediate, nefiind probleme tehnice ale modelului A380”, a adaugat acesta. Grupul pe care il conduce a facut anterior o comanda de 12 modele A380.
Aceste 20 de aeronave vor fi livrate companiei australiene in perioada 2008-2015.
„Am negociat un contract global interesant in ceea ce priveste comanda suplimentara de opt aeronave”, a precizat Dixon.
Aceasta comanda globala mai include „patru modele A330-200 care ar suplimenta capacitatile Quantas in cazul in care vor avea loc intarzieri in ceea ce priveste livrarea modelelor gigant A380”, a continuat directorul executiv al Quantas.
Conform companiei australiene, acest contract semnat cu Airbus contine o clauza de protectie in cazul unor intarzieri de livrare a modelului A380, al carui pret de catalog este de aproximativ 290 de milioane de dolari (aproximativ 227 milioane de euro).
Grupul european de aeronautica Airbus a anuntat la data de 19 octombrie ca noile intarzieri de livrare a modelelor A380 ar putea costa compania aproximativ 6,3 miliarde de dolari (4,94 miliarde de euro) intre 2006 si 2010.
Programul de constructie al modelului de avion de transport gigant va deveni profitabil abia dupa vanzarea a 420 de aparate, fata de cifra estimata precedent de 270 de aparate.
Modelul A380 va fi cea mai mare aeronava de linie din istoria aviatiei odata cu introducerea sa pe circuitele comerciale, la sfarsitul anului 2007.
Versiunea initiala a modelului va putea transporta 555 de calatori, daca se opteaza pentru transportul divizat in clase, sau 840 de persoane daca se prefera curse tip charter.