„Ambitia de a avea turisi chinezi trebuie pregatita. E posibil sa agreem o lista de turoperatori si sa garantam un turism de calitate. Trebuie sa discutam si problema vizelor”, a spus Baconschi, citat de Mediafax.
El a adaugat ca Romania trebuie sa incerce sa intre intr-un pachet turistic cu alte tari din zona, pentru ca este greu de crezut ca un turist chinez va veni sa viziteze doar Romania.
Referitor la standul Romaniei de la Expo Shanghai 2010, Baconschi crede ca este cea mai pregnanta operatiune de promovare a Romaniei in China dupa 1990.
„Am reusit sa primim la pavilionul Romaniei 2 milioane de vizitatori. Tinta noastra este de 7 milioane, adica 10% din totalul vizitatorilor de la Expo Shanghai 2010. Sper sa cucerim piata chineza prin ofertele de la aceasta expozitie. Ma refer in primul rand la vinuri. Foarte multe tari curteaza aceasta piata. Ma refer la vinurile chiliene”, a adaugat ministrul.
Totodata, el a adaugat ca trebuie identificate si potentialele investitii chineze in Romania.
„Trebuie sa vedem care sunt problemele fezabile. Partenerii chinezi trebuie sa intre in licitatie pentru mari proiecte de infrastructura: calea ferata, autostrazile, podurile, metroul. Cred ca raportul calitate-pret le permite sa castige contracte mari”, a adaugat ministrul.
El a precizat ca suma necesara construirii pavilionului, echiparii lui si evenimente culturale si economice, a fost stabilita initial la 27 milioane de lei, din care s-a scazut insa 30%.
„Suntem in negocieri cu autoritatile chineze pentru a demonta si monta din nou pavilionul Romaniei in alt pol comercial al Chinei, in ideea de a avea un loc unde sa facem business”, a mai spus ministrul.