In fata Romaniei se situeaza Letonia (cu un ritm anual de crestere estimat la 12,1%), Polonia (9,2%), Ucraina (8,8%) si Serbia (7,6%), scrie presa internationala.
In Europa, ritmul mediu de crestere a numarului de pasageri urmeaza sa fie de 5%, iar traficul international urmeaza sa creasca cu 150 milioane de pasageri pana in 2011.
IATA estimeaza ca in 2011, la nivel global, vor fi transportati 2,75 miliarde de pasageri, in crestere cu aproape 30% fata de 2006, cand numarul acestora a fost de 2,13 mld. pasageri.
Cererea pentru zboruri internationale va creste de la 760 milioane de pasageri in 2006 la 980 milioane in 2011, intr-un ritm mediu de 5,1% anual. Acest ritm va fi mai mic decat cel din perioada 2002-2006, datorita incetinirii sau ramanerii la un nivel constant a cresterii economice globale.
Cererea de zboruri interne va creste cu circa 30%, pana la 1,77 miliarde de pasageri in 2011, evolutie influentata de expansiunea puternica a pietelor interne din Asia, in special China, India si Vietnam, traficul international in Asia urmand sa ajunga la 87 de milioane de pasageri in 2011.
Fiecare tara trebuie sa se pregateasca sa intampine corespunzator cererea, pentru a nu intarzia dezvoltarea si pentru a fi organziat corect spatiul aerian si a evita astfel intarzierile, au mentionat reprezentantii IATA.
Acestia au adaugat ca ineficienta infrastructurii si intarzierile adauga 73 milioane de tone de dioxid de carbon in aer in fiecare an si cresc cu 12% consumul de combustibil, fata de situatia in care organizarea ar fi perfecta.