In ceea ce priveste vanzarile agentiei pe acest segment, Perfect Tour estimeaza o crestere a vanzarilor de 110% in 2008, pana la de peste 300.000 de euro, si un numar de 350-400 de turisti. Cea mai mare cerere in cadrul agentiei vizeaza parcul Disneyland.
La nivel de piata, reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT) estimeaza pentru 2008 o crestere a cerintelor pentru destinatiile din parcurile de distractii din lume, datorita cresterii ofertelor pe acest segment.
In ultimii 2 ani, oferta s-a diversificat din ce in ce mai mult. Romanii sunt din ce in ce mai interesati de acest tip de calatorie datorita faptului ca orice membru al familiei se poate simti bine intr-o astfel de destinatie. Indiferent de varsta, exista o activitate pentru fiecare membru.
„Fiecare parc are o tematica diferita, insa in toate se gasesc rollercoastere, carusele, show-uri si parade, restaurante adaptate tuturor varstelor, cinematografe, mai nou, chiar si 4D, muzica, jocuri de lumini, lasere si artificii. In general, in aceste parcuri se creeaza o atmosfera de basm sau joc”, spun oficialii Perfect Tour.
Pentru astfel de vacante opteaza familiile cu copii in varsta de la 4 ani si chiar pana la 15 ani. Astfel de parcuri reprezinta o atractie si pentru adulti, care isi pot petrece mai mult timp cu copiii lor, au adaugat acestia.
Persoanele care aleg astfel de destinatii sunt in proportie de 60-70% familii cu copii, potrivit reprezentantilor ANAT.
Agentia J’Info Tours estimeaza o crestere a cererii pentru acest fel de vacanta de 25% in 2008 fata de anul precedent.
Anotimpurile in care se vand cele mai multe astfel de pachete turistice sunt vara si iarna, iar vara parcurile de distractii preferate de romani sunt cele din Franta, Germania, Spania, in timp ce pentru iarna, oferta mai nou introdusa in pachetele agentiilor de turism din Romania este parcul lui Mos Craciun din Laponia, Santa’s Village.
„In general, romanii prefera parcuri de distractii cat mai aproape de tara, pentru ca ei calatoresc impreuna cu copiii. Pe primul loc ramane Disneyland, urmate de cele din Spania si Germania”, conform reprezentantilor agentiei de turism Leader Tour.
Pretul pentru o astfel de destinatie este intre 500 si 1.000 de euro de persoana, in functie de durata sejurului, si serviciile incluse in pachet. Insa pentru o vacanta in orasul lui Mos Craciun din Laponia, pretul poate atinge si chiar depasi 2.000 de euro de persoana.
In privinta anului urmator, este deocamdata neclar daca acest segment de nisa, orientat catre clienti cu venituri peste medie, va fi afectat.