Romanii au cheltuit in Bulgaria cel putin 3 milioane de euro, a declarat pentru DailyBusiness Mircea Vladu, vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Potrivit proprietarilor din industria hoteliera bulgara, circa 20.000 de romani au petrecut Pastele pe litoralul acestei tari, relateaza Sofia News Agency.
„Nu exista o statistica clara a numarului de turisti romani care au petrecut Pastele pe litoralul bulgaresc, dar estimam ca au fost intre 10.000 si 20.000 de turisti”, a confirmat Vladu, adaugand ca probabil numarul s-a situat in apropierea valorii de 20.000.
Conform unei estimari facute de Nicolae Lech, director executiv Eurolines, valoarea medie a unui pachet turistic pentru litoralul bulgaresc s-a ridicat in aceasta perioada la 150 de euro.
Pe de alta parte, oficialii Eurolines spun ca potrivit datelor detinute de companie, numarul turistilor romani care au mers pe litoralul bulgaresc de Paste nu a fost mai mare de 11.000.
„Circa 10-11.000 de turisti romani au ales litoralul bulgaresc pentru a-si petrece Pastele, ceea ce inseamna ca valoarea pachetelor turistice vandute de hotelierii bulgari a ajuns undeva in jurul valorii de 1,6-1,8 milioane euro”, a spus Nicolae Lech.
Oficialii agentiei de turism Paralela 45 au spus ca pentru perioada Pastelui s-au vandut circa 400 de pachete cu destinatia Bulgaria, valoarea totala a vanzarilor atingand aproximativ 55.000 de euro.
Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al ANAT, a declarat luni, citat de Realitatea TV, ca numarul romanilor care au mers in Bulgaria a trecut de 10.000, in timp ce statiunile romanesti de la Marea Neagra au fost goale, pentru ca majoritatea structurilor turistice se deschid abia in mai-iunie.
Potrivit acestuia, o alta destinatie preferata de romani pentru aceasta minivacanta a fost Grecia. Cei care au dorit sa petreaca Pastele in tara au ales zonele montane, pensiunile rurale sau statiunile balneo-climaterice.