Vești bune, pentru că a început numărătoarea inversă pentru finalizarea celei mai nordice secțiuni a axei verticale a autostrăzii „Xanthi-Synora”, care va asigura transportul și călătorii mai rapide între Bulgaria și Grecia. Noua autostradă va aduce beneficii economice esențiale prin stabilizarea activităților comerciale dintre cele două țări.
Autostrada care va lega direct cele două țări, este construită pe secțiuni, începând deja numărătoarea inversă pentru finalizarea celei mai nordice secțiuni, care începe de la Dimario și se termină la granița greco-bulgară, măsurând 8 km, scrie carandmotor.gr.
Conform informațiilor din media, s-au asfaltat mai mult de 6 din cei 8 kilometri, iar restul de 2 kilometri sunt aproape finalizați. Surse sigure și-au comunicat încrederea că secțiunea aferentă va fi gata înainte de a începerea anului 2025.
Te-ar mai putea interesa și: Ministerul Transporturilor anunță: 1.200 km de cale ferată, în curs de modernizare
Secțiunea „Melivoya-Dimario”, care măsoară lungimea de 10,5 kilometri și care va conecta cele două țări, nu a trecut de faza de licitație. Cu toate acestea, contestațiile depuse au cauzat amânări în acest proces.
Dacă luăm în vedere, modernizarea celorlalte tronsoane de pe axa rutieră Xanthi-Synora (Xanthi-Smithi, Smithi-Ehinos și Ehinos-Meliboia) este programată să fie realizată în cadrul actualei perioade de finanțare, 2021-2027.
Drumul de la Xanthi până la granița greco-bulgară se întinde pe o distanță maximă de 50 de kilometri, iar responsabilul pentru proiectarea și construcția lui a fost compania Egnatia Odos. Când se va finaliza, acesta va face conexiunea Smolyan și Rudozem din Bulgaria cu Xanthi și, prin extensie, cu autostrada Egnatia Odos.
Axa verticală va impulsiona dezvoltarea relațiilor dintre Grecia și Bulgaria, aducând beneficii economice importante prin creșterea activităților comerciale și generale pentru ambele state. Totodată, Bulgaria și Grecia colaborează strâns cu România pentru a construi coridorul nord-sud, care va integra o parte rutieră și una feroviară de mare viteză cu scopul de a facilita conectarea între cele trei țări. Proiectele de infrastructură vor soluționa necesitățile de mobilitate, reducere a birocrației și optimizarea eficienței pentru situații de urgență și criză.
Dezvoltarea legăturilor dintre Grecia, Bulgaria și România prin construirea unui coridor promite o reducere a impactului strâmtorii Bosfor și oferă noi șanse prin interconectarea a patru porturi și a infrastructurilor și rețelelor aferente.
Ai mai putea citi și: Rovinieta de Braşov se va aplica de la 1 ianuarie 2025. Lovitură pentru transportatori, ce sumă vor plăti