Ryanair considera ca acest plan va contribui la stoparea declinului traficului pe principalele doua aeroporturi din Irlanda, in urmatorii doi ani. Mai mult decat atat, reprezentantii companiei sunt increzatori ca traficul va creste in intervalul mentionat.
Ryanair a reiterat apelul sau de eliminare a taxei de calatorie de 10 euro si a cerut ca Autoritatea in domeniu sa vanda aeroporturile Cork si Shannon catre companiile care vor oferi cel mai bun pret.
De asemenea, Ryanair vrea ca guvernul sa oblige autoritatea sa vanda terminalele 1 si 2 ale aeroportului din Dublin si sa gestioneze doar activitatea de pe piste, rampe si parcari pe baza unui plan de reducere a costurilor pana cand vor fi platite toate datoriile.
„Turismul irlandez si economia Irlandei pot fi salvate, dar numai daca se revine la costuri reduse, iar monopolul autoritatii este eliminat prin existenta unei concurente”, a declarat O’Leary.
Acesta a atras atentia ca in timp ce aeroporturile din Irlanda au inregistrat o scadere de doua cifre a traficului, pentru al doilea an consecutiv, aeroporturile din Spania, Italia, Franta si Germania au revenit pe plus datorita costurilor mici si noilor aeronave si rute ale Ryanair.