Finantarea liniei aeriene, care va incepe sa opereze, potrivit lui O’Leary, in trei sau patru ani, va veni din investitii private si nu din fondurile companiei.
„Sunt multi investitori care isi doresc sa vada un serviciu de transport aerian transatlantic low-cost, asa ca banii sunt ultima noastra problema”, a declarat O’Leary, citat de Bloomberg.
Linia aeriana, va beneficia de statutul de companie asociata a Ryanair, avand propriul consiliu administrativ.
Linia aeriana va cumpara aproximativ 50 de aeronave, probabil Boeing 787 sau Airbus A350, a adaugat O’Leary.
Noua linie aeriana va introduce curse la tarife incepand cu 12 dolari si va decola de pe bazele Ryanair deja existente la nivel global, aeronavele urmand sa aterizeze pe aeroporturile secundare din SUA, a completat O’Leary.
„Initiativa Ryanair este una pozitiva pentru companie, deoarece acordul „open skies” prezinta foarte multe oportunitati ca baza sa low-cost sa fie efectiv competitiva pe piata transatlantica”, a explicat John Sheehan, analist la NCB Stockbrokers Ltd in Dublin.
Destinatiile americane incluse in zborurile viitoarei linii aeriene sunt New York, San Francisco, San Diego, Boston, Dallas si Florida.
Michael O’Leary a declarat anterior ca va demisiona in urmatorii doi-trei ani din functia pe care o detine la Ryanair si a precizat ca, cel mai probabil, nu va deveni directorul executiv al noi linii aeriene, desi ar putea sa fie menbru in consiliul administrativ al acesteia.
Saptamana aceasta, oficialii liniei aeriane canadiene Zoom Airlines au declarat ca vor introduce zboruri transtlantice low-cost din 21 iunie, cu tarife incepand de la 255 dolari.
De asemenea BMI, a treia linie aeriana britanica, ca marime, va anunta in curand serviciii transatlantice, conform unei declaratii a oficialilor BMI din 22 martie.
Ryanair, cea mai mare linie low-cost europeana planuieste sa adauge 50 de noi rute anul acesta si sa-si dubleze numarul pasagerilor, la 85 de milioane, pana in 2012.