Consecinta imediata ar fi cresterea gradului mediu anual de ocupare al hotelurilor din capitala, de la 65% cat este in prezent, la 73 – 75%, sau chiar mai mult, potrivit presedintelui Peacock Hotels.
„Un astfel de centru ne-ar costa aproximativ 75 – 80 milioane euro, iar Consiliul Local ar trebui sa asigure un teren de cel putin 25 de hectare”, a spus presedintele companiei de consultanta citat de NewsIn.
Un centru international de conferinte ar aduce investitii in industria hoteliera si in infrastructura capitalei si ar face din Bucuresti un centru regional pentru gazduirea de evenimente internationale, a spus Marasoiu.
„Bucurestiul nu mai poate fi o destinatie turistica, deoarece nu se compara cu Praga unde ai nevoie de o saptamana ca sa vizitezi tot, si nici cu Budapesta unde iti trebuie patru zile. (…) Sansa capitalei e sa devina o placa turnanta a gazduirii de evenimente in aceasta zona a Europei”, a adaugat el.
Marasoiu considera ca daca proiectul va demara „ar fi un element esential de catalizare a mai multor afaceri”, in special in sectorul hotelier.
[quote=Paul Marasoiu, presedinte Peacock Hotels]Un eveniment genereaza in mod exponenential afaceri, mai ales daca este unul de anvergura.[/quote]
In prezent, in capitala sunt 5.700 de camere de hotel, iar pana la sfarsitul deceniului, presedintele Peacock preconizeaza ca numarul se va apropia de 9.000. Numai anul acesta, capacitatea de cazare a capitalei a crescut cu peste 600 de camere.
„Un centru international nou ar determina nevoia de 15.000 de camere in Bucuresti, adica aproape cat are Budapesta, dar sub cele 24.000 din Praga. (…) Un eveniment genereaza in mod exponenential afaceri, mai ales daca este unul de anvergura”, considera Marasoiu.
Peacock Hotels ofera consultanta dezvoltatorilor de proiecte hoteliere si este reprezentantul in Romania si Moldova al Golden Tulip Inns&Resorts.