Iata un comentariu al lui, despre impactul opririi zborurilor asupra industriei aviatice europene.
„Cenusa din Islanda a pus presiune asupra unei industrii aviatice europene care se confrunta deja cu probleme. Intre companii exista mari diferente – cateva foste companii aeriene de stat se afla sub o presiune uriasa intrucat nu si-au schimbat nivelul de baza al costurilor la timpul potrivit, iar acum realmente atarna pe marginea vulcanului”, a declarat Christian Blaabjerg, chief equity strategist Saxo Bank.
„Totusi, de cealalta parte se afla companiile care fie si-au micsorat nivelul de baza al costurilor din timp, fie au pornit cu o baza redusa: acestea sunt, cel mai probabil, castigatorii de maine din industria aviatica”, a adaugat Blaabjerg.
Potrivit repezentantilor Saxo Bank, anumite companii vor fi fortate de catre creditorii lor sa se alature unor aliante pe care nu le anticipau inainte.
„Dupa ce valul de consolidare va cuprinde Europa, vor ramane 3-4 jucatori principali si cativa operatori low cost. Cei trei pe care ii cunoastem deja sunt Lufthansa, KLM-Air France si BA-Iberia si este posibil sa vedem si un al patrulea jucator”, au spus reprezentantii bancii daneze.
„Operatorii regionali care practica astazi preturi foarte mari vor fi, in mare masura, eliminati de catre concurenta deoarece segmentul low cost este pur si simplu competitiv datorita unui nivel de baza al costurilor mai mic”, au adaugat reprezentantii Saxo Bank.
Ei au mentionat ca intrucat exista totusi un segment de business care prefera confortul in cursele /short-haul/, jucatorii regionali vor fi preluati, intr-o anumita masura, de catre 3-4 operatori mari.
„De asemenea, ne asteptam ca jucatorii principali sa preia un operator low cost pentru a putea astfel sa deserveasca toate categoriile de clienti sub un singur brand – similar cu ceea ce se intampla in industria auto. Sa luam exemplu Volskwagen. Poti cumpara un Polo de la Volkswagen. Dar, daca vrei o masina de lux, poti sa cumperi un Bentley tot de la Volkswagen”, au explicat reprezentantii Saxo Bank.
?Industria aviatica din Europa nu a fost profitabila de o lunga perioada de timp, prin urmare vulcanul nu va face decat sa declanseze o necesitate inevitabila. Dar cu ce impact!”, au conchis reprezentantii bancii daneze.