Marin Anton, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, a precizat ca achizitia terenurilor nu poate fi realizata fara finalizarea planului urbanistic zonal (PUZ) si a studiului de fezabilitate, ambele actiuni fiind in curs de executie, motiv pentru care Guvernul cere, prin proiectul de lege OUG 133/2008, decalarea termenului necesar exproprierilor cu un an.
„Elaborarea PUZ-ului necesita numeroase date care nu sunt in gestiunea aeroportului, necesita consultarea a foarte multe parti implicate. Conform OUG 64/1999, in perioada 1 iunie 2008 – 30 iunie 2009, urmeaza sa se desfasoare etapa achizitionarii terenurilor necesare realizarii obiectivului de investitii”, a explicat secretarul de stat.
Comisia economica, industrii si servicii a aprobat acest proiect de lege cu un amendament care se refera la modificarea termenului de aprobare a PUZ din 31 decembrie 2008, in 31 martie 2009.
Proiectul strategic de dezvoltare a infrastructurii la Aeroportul International Henri Coanda este structurat in 3 etape.
Prima etapa se refera la aprobarea PUZ, iar a doua la desfasurarea activitatilor premergatoare realizarii proiectului, care primeste, prin OUG 133, un nou termen, 31 decembrie 2010. De asemenea, etapa a treia, realizarea lucrarilor din cadrul Programului primeste un nou termen, 31 decembrie 2016.