In opinia lui Branzas, Romania este o tara a „amestecului si confluentei de culturi si civilizatii, o tara civilizata pe ici pe colo si rurala cat a mai ramas, o tara vie, dar arhaica, populata cu oameni foarte diferiti, o tara a carului cu boi in mijlocul oraselor langa masini de lux”.
Astfel, Romania merita vazuta pentru ca este totalmente diferita prin caracteristicile ei reale de orice fel de experimentare a vietii, asa cum sunt obisnuiti occidentalii, cei care fac parte din grupul-tinta majoritar.
Branzas apreciaza ca „un exceptional exemplu” care reprezinta cu acuratete Romania este filmul realizat de echipa „Top Gear” in Romania vizualizat de aproximativ 1 miliard de telespectatori.
Bogdan Branzas considera ca „brandul” turistic al Romaniei este, deocamdata, un semn grafic, un logo si doar o potentiala identitate de brand. „Inca nu putem vorbi despre un brand”, mai spune Branzas.
De asemenea, frunza din logo nu este unica si nu este specifica Romaniei pentru ca in Carpati flora specifica dominanta sunt coniferele, deci au ace si nu frunze, adauga CEO-ul companiei de consultanta de brand si design.
Branzas apreciaza ca sloganul „Explore the Carpathian garden” urmeaza acelasi traseu banal, nespecific si nediferentiator al logo-ului.
„Sloganul utilizeaza semnificatia Carpatilor, un lant muntos pe care il regasim nu doar in Romania, deci nu este specific, nu este unic sau macar diferentiator pentru un posibil produs turistic legat de Carpati”, explica specialistul.
In final, el considera ca este pozitiv faptul ca acest proiect, fiind chiar la inceput, fara eforturi semnificative de implementare realizate, poate fi capitalizat intr-o alta directie.