Românii caută, la
rândul lor, idei de vacanță în online: jumătate dintre călătorii
români își planifică vacanța prin intermediul site-urilor
dedicate călătoriilor.Suntem
conectați aproape 24/24 la tot ce se întâmplă în jurul nostru și
dincolo de granițele țării. Ne informăm, lucrăm, planificăm
întâlniri sau facem schimb de impresii cu familia și prietenii,
facem cumpărături, ascultăm muzică sau ne relaxăm la un film.
Toate acestea sunt mai accesibile ca oricând cu ajutorul unei
conexiuni la Internet. Totodată, atunci când planificăm o
călătorie de business sau o vacanță o căutare rapidă în online
ne pune la dispoziție informațiile de care avem nevoie.
Potrivit
studiul momondo
realizat în rândul a aproximativ 25.000 de respondenți din 23 de
țări la nivel global, în medie 45% dintre călători caută
inspirație pentru vacanță de la prieteni sau familie, 39% de pe
site-urile de călătorie și 24% iau decizii din informațiile
primite din rețelele sociale și, în egală măsură, prin
agențiile de turism.
Călătorii
români consultă în aceeași măsură părerile familiei sau
colegilor (54%) despre vacanță așa cum caută inspirație în
online, pe site-urile de călătorii (50%). Popularitatea serviciilor
online specializate în călătorii arată faptul că românii
urmăresc cu interes piața furnizorilor ofertelor de călătorie la
nivel global și, totodată, că doresc să își planifice
călătoriile în mod independent, alegând oferta care se potrivește
cu propriile așteptări.
La scară europeană, printre cei mai mulți
utilizatori ai site-urilor de călătorie vin din Italia (51%),
Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%), Olanda (42%). La nivel
global, brazilienii (54%) și chinezii (52%) se informează cu
ajutorul site-urilor de călătorie.
Accesul
rapid la diverse și independență, important pentru toate vârstele
Când
vine vorba de percepția locală, atât femeile, cât și bărbații
din România accesează în egală măsură site-urile de călătorie.
Deși am fi tentați să credem că tinerii sunt cei care se
raportează la recomandările găsite pe Internet, mai mult de
jumătate dintre românii care au din ce în ce mai mult ca reper
site-urile specializate de călătorie au vârsta cuprinsă între 36
și 55 de ani (54%), fiind urmați de cei cu vârsta de până la 65
de ani (53%) și de 40% dintre tinerii între 18 și 22 de ani.
„momondo
îi încurajează pe cei care sunt curioși să descopere lumea și
timpurile în care trăiesc să o facă prin călătorii pe cont
propriu, independente, pentru că noi credem în importanța
experiențelor trăite după bunul plac și în faptul că fiecare
dintre noi știe cel mai bine ce îi stârnește curiozitatea și ce
îl bucură. Mai mult, credem că putem învăța unii de la alții
împărtășind impresii iar, în prezent, Internetul ne ajută să
ne conectăm extrem de rapid, să împărtășim diversitate în
informații, să facem mai ușor alegeri și, implicit, planuri de
călătorie, având informații aproape în timp real. Aceasta este
una dintre principalele direcții pe care site-urile de călătorie
specializate o construiesc constant în întreaga lume. Prin urmare,
faptul că românii caută inspirație în pregătirea propriei
vacanțe accesând informațiile și ofertele de călătorie de pe
site-urile specializate, este o direcție firească și arată faptul
că vorbim de o piață de turism online care ține pasul cu
timpurile sale. Asta ne bucură și ne determină să ne implicăm
pentru a oferi utilizatorilor noștri o experiență accesibilă,
sigură, diversă și de calitate ori de câte ori au nevoie de cele
mai bune recomandări și oferte pentru propria călătorie”, a
spus Mircea Giurcă, reprezentantul momondo în România.