Reprezentantii companiei intentioneaza sa opereze zboruri spre mai putine destinatii, dar cu o frecventa mai mare, principalul scop fiind scaderea costurilor.
Astfel compania va inchide luna aceasta bazele din Budapesta (Ungaria) si din Cracovia (Polonia) si isi va muta aeronavele la Viena, unde veniturile mai mari si cresterea pietei turismului va ajuta, conform oficialilor companiei la cresterea vanzarilor.
SkyEurope a inceput sa creasca de asemenea frecventa zborurilor spre cele mai mari orase europene pana la 2-3/zi si a introdus zboruri care sa faca legatura intre principalele orase din Austria, intrand in competitie directa cu operatorul national aerian al Austriei.
Chiar si in Romania SkyEurope a anuntat recent ca a decis sa opereze doua zboruri zilnice pe ruta Bucuresti-Viena de la inceputul lunii, iar de la sfarsitul lui octombrie va inaugura o noua ruta, Timisoara-Viena, operabila de patru ori pe saptamana.
SkyEurope tinteste sa ajunga la nivelul Ryanair in ceea ce priveste cheltuielile. Astfel, costul transportului unui pasager Ryanair este cu 40% mai mic decat media acestor costuri ale celorlalalte companii aeriene low-cost din Europa, inclusiv SkyEurope conform analistilor pietei.
Ryanair isi extinde rapid frecventa zborurilor, luna aceasta urmand o noua crestere de la 3 pana la 9 a numarului de rute dinspre Bratislava, adaugand zboruri spre destinatii precum Stockholm, Dublin si Barcelona.
SkyEurope este atacata si de Wizz Air care a comandat 50 de aeronave Airbus cu livrare in 2010, in timp ce SkyEurope, pentru a-si reduce costurile practic renunta la flota, spun analistii pietei, dupa ce a vandut drepturile asupra a 2 aeronave Boeing ce urmau sa ii fie livrate in curand. Motivul invocat este dorinta companiei de a-si creste rezervele financiare pe timpul iernii, mai ales datorita preturilor mari ale combustibilului.