In cazul Tarom, in afara de Spania, si destinatii ca Franta, Austria si Germania sunt in topul vanzarilor de bilete de avion in aceasta perioada. Urmatoarele sunt Belgia, Israel si Turcia.
Spania este destinatia pe care Tarom a inregistrat, alaturi de Austria, Anglia si Italia, cele mai mari cresteri ale numarului de bilete vandute, comparativ cu anul trecut. Potrivit oficialilor Tarom, cresteri mari ale numarului de bilete de avion in perioada sarbatorilor s-au inregistrat si pentru Dubai si Cipru.
Attila Dankovics, directorul de marketing, vanzari si comunicare al Wizz Air, numarul doi pe piata si cel mai mare low-cost, ii mentioneaza tot pe romanii din strainatate ca principala cauza pentru dinamismul vanzarilor din aceasta perioada.
„Pentru sarbatorile de iarna, romanii calatoresc sa-si viziteze familia sau rudele in Italia si Spania, astfel ca cele mai vandute bilete sunt cele catre destinatii ca Roma, Milano Bergamo, Napoli, Catania si respectiv Madrid, Zaragoza, Valencia. Alte destinatii la fel de populare sunt cele pentru petrecerea Anului Nou la Paris, Londra, Barcelona sau Venetia”, spune Dankovics.
„In comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut am inregistrat o crestere foarte mare a biletelor vandute pentru detinatii ca Londra Luton, Catania si Venetia Treviso”, spune Dankovics.
Oficialii Blue Air au spus ca topul vanzarilor de bilete din acest an nu se va modifica fata de 2009, fara a da alte detalii. Avand in vedere configuratia zborurilor Blue Air, probabil si in cazul acestora destinatiile din Spania si Italia sunt printre cele mai bine vandute.
Si Carpatair, care se afla pe locul 4 dupa pasageri transportati, a vandut cel mai bine bilete de avion pe destinatiile din Italia.
„Perioada sarbatorilor de iarna este cu preponderenta atractiva pentru zborurile de tip incoming, respectiv pentru cei care calatoresc acasa, in tara, pentru petrecerea sarbatorilor de Craciun alaturi de familie. Stim cu totii ca in traditia noastra, a romanilor, Craciunul se serbeaza in familie, acasa, alaturi de cei dragi. Asadar, suntem mai putin orientati sa plecam in vacanta de aceasta sarbatoare”, spune Paula Ardelean, vice-presedintele de marketing al Carpatair.
Ea spune insa ca in preajma Revelionului exista tendinte mult mai accentuate de calatorie, in special de a se achizitiona vacante in zone exotice si pentru practicarea sporturilor de iarna. „Capitalele europene au o atractivitate mai redusa in perioada sarbatorilor de iarna. Ele redevin puncte de atractie pentru romani in special dupa data de 15 ianuarie, cand incepe sezonul reducerilor, iar shoppingul este in mare voga”, mai spune Paula Ardelean.
Pentru intreg anul 2010, Tarom si Wizz Air estimeaza un numar de circa 2 milioane pasageri transportati din si inspre Romania.
Blue Air a estimat ca in acest an va transporta 2,2 mil. pasageri, insa previziunile au fost facute inainte ca linia aeriana sa-si restranga serios activitatea, in cursul acestui an, dupa care nu au mai fost facute noi estimari.
Carpatair a transportat 500.000 de pasageri in 2009 si nu a facut estimari pentru 2010.