Ea a explicat ca in cazul vanzarilor de pachete in zonele montane se reediteaza situatia de la debutul sezonului estival, cand vanzarile au fost mult mai slabe decat in 2009. „In a doua parte a sezonului estival lucrurile s-au imbunatatit. Ramane de vazut ce se va intampla pe partea de vacante de iarna, dar cu siguranta pe piata exista un ritm mult mai lent de vanzari in acest moment”, spune Martin, pentru DailyBusiness.ro.
Startul vanzarilor de vacante de iarna a fost dat la inceputul acestei luni in cadrul targului de vacante Winter Holiday, organizat de ANAT in Bucuresti. In cadrul evenimentului, cele 120 de agentii de turism participante au vandut circa 400 de pachete turistice, media vanzarilor fiind astfel destul de scazuta.
Cele mai solicitate destinatii interne in cadrul targului au fost Valea Prahovei si Poiana Brasov, dar si zone de turism rural cum ar fi Bran Moieciu, Maramures si Bucovina.
Cele mai cerute destinatii externe au fost Austria, Bulgaria si Franta pentru ski. Egipt si Turcia au fost in topul preferintelor turistilor romani care prefera destinatiile calde.
Hotelierii din zonele montane au avut parte de o vara extrem de grea, gradul de ocupare obisnuit in lunile estivale scazand undeva la jumatate, spune Corina Martin.
In acest an, numarul turistilor romani s-a mentinut in mare masura la acelasi nivel din 2009, insa incasarile agentiilor de turism au scazut substantial, ca urmare a scaderilor de tarife.
Cei mai mari jucatori de pe piata de turism sunt agentiile Happy Tour, Eximtur si Marshal Turism. Piata pe care activeaza agentiile de turism se ridica la circa 400-500 de milioane de euro, fata de un maxim de 600 de miloane de euro, cat a fost in 2007.