“Litoralul romanesc in general s-a
vandut vara aceasta in proportie de 80,3%, in timp ce zonele montane
au atras mai putin public in agentiile de turism, inregistrand doar
11% din vanzari. Mamaia se mentine in topul aprecierilor, obtinand
52% din preferintele agentilor care vand vacante in tara”, se arata
intr-un comunicat.
Turismul extern si-a schimbat
trendul clasic al all-inclusive-ului, aducand Grecia in fruntea
clasamentului aprecierilor, cu 54%. Pe locurile doi si trei, la
foarte mica distanta una de cealalta, se afla Bulgaria si Turcia, cu
31%, respectiv 27,4%.
Spre deosebire de rezultatul obtinut in
cazul companiilor aeriene, in care increderea agentiilor de turism se
polariza in jurul Tarom, situatia turoperatorilor se prezinta
diferit.
Existand pe piata un numar ridicat de turoperatori,
competitia este foarte stransa. Christian Tour a primit cele mai
multe voturi de incredere, insumand 17% din total. La o distanta de 4
procente se afla agentia Paralela 45, iar locul al treilea este
ocupat de Cocktail Hollidays, cu 10,8%, noteaza
Agerpres.
TravelTechNews este un portal de stiri din industria
turismului. Sondajul de opinie referitor la activitatea turistica din
Romania realizat in luna iulie a chestionat 517 agentii de travel,
pentru a alcatui, printre altele, un top al celor mai vandute
destinatii interne, respectiv externe si ai celor mai de incredere
turoperatori.
Citeste si Nu toti turistii vor
la Mamaia. Dar de ce au uitat investitorii de restul litoralului?