Numărul celor care au ales ca destinaţie în străinătate, cu doar patru din zece români, în timp ce frecvenţa călătoriilor este redusă, înregistrând o medie de 2,4 călătorii. Conform cercetării MKOR şi Avis, intitulată „Obiceiuri de Călătorie ale românilor”, 90% dintre respondenţi au declarat că au călătorit în ţară în ultimele 12 luni, cu o medie anuală de şase călătorii.
În ceea ce priveşte scopul deplasărilor, acesta diferă în funcţie de destinaţie. Astfel, ţările străine sunt preferate în general pentru petrecerea timpului liber: şapte din zece respondenţi au mers în vacanţă la cea mai recentă călătorie în străinătate, iar patru din zece persoane au călătorit în scop de afaceri.
De asemenea, pentru mai bine de jumătate dintre deplasări, indiferent de destinaţie, durata medie a călătoriei a fost de o săptămână. Când vine vorba despre planificarea călătoriei în străinătate, cei mai mulţi dintre respondenţi (43%) îşi setează scopuri bine definite şi călătoresc cu timp şi buget limitat.
La polul opus se situează cei care caută o experienţă facilă: 12% dintre respondenţi preferă să caute oferte pentru sejururi complete decât să organizeze personal călătoria, în detaliu.
Totodată, pentru un respondent din cinci importantă este experienţa, aceştia fiind interesaţi mai degrabă de explorarea de noi culturi. Experienţa este un factor decisiv şi pentru cei care caută experienţe premium, care să le transforme călătoria într-una memorabilă (9%).
„Pe experienţa celorlalţi se bazează aproape exclusiv cei care iubesc activităţile care implică socializare, în general (10%). Aceştia au cea mai pronunţată prezenţă digitală şi apelează la comentariile şi recomandările altor utilizatori atunci când aleg un produs sau serviciu.
Planificarea călătoriei în funcţie de impactul asupra mediului sau asupra calităţii vieţii altora este comportamentul cel mai puţin prezent în rândul respondenţilor (doar 5%)”, se menţionează în studiul citat.
Datele sunt extrase din studiul realizat de MKOR Consulting în parteneriat cu AVIS România, pe un eşantion de 1.746 respondenţi, populaţie generală. Eşantionul este reprezentativ la nivel naţional, pe criterii de gen, vârstă şi distribuţie geografică, iar informaţiile au fost colectate în luna aprilie 2023, prin sondaj administrat online (CAWI).
este o agenţie de cercetare de piaţă inovativă, care combină experienţa practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA şi expertiza de top pentru a oferi o înţelegere aprofundată a mediului de business.
Avis România şi-a început activitatea în anul 1995 şi este prezentă în şase oraşe din ţară, cu birouri de închiriere în centrele şi aeroporturile din Bucureşti, Otopeni, Cluj, Constanţa, Craiova şi Timişoara.