De asemenea, 56,6% din respondenti ar renunta la obiectele de lux daca veniturile le-ar fi afectate de criza.
Imbracamintea, incaltamintea, iesirile in oras si investitiile sunt urmatoarele pe lista economisirii.
Cercetarea a fost realizata in perioada 28 ianuarie – 10 februarie 2009, si s-a bazat pe un esantion de 812 persoane adulte din Bucuresti si 853 persoane adulte din orasele cu mai mult de 100.000 locuitori (Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti si Timisoara).
Ultimul lucru la care ar renunta respondentii ar fi produsele alimentare, indicate de 16,1% dintre persoanele chestionate din Bucuresti si 15,8% din provincie.
In ceea ce priveste comportamentul de consum pe fondul crizei financiare, mai mult de jumatate dintre romani respondenti(50,6%) vor cumpara aceleasi produse ca pana acum, dar in cantitati mai mici, in timp ce 31,4% dintre persoanele intervievate sustin ca nu isi vor schimba comportamentul de consum. 9% au declarat ca vor cumpara produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate, si tot 9% sustin ca vor cumpara produse mai ieftine si in cantitati mai mici.
Mednet Marketing Research Center este o companie de cercetare de piata, prezenta de 17 ani in domeniu.
Media Xprimm este un grup de presa si evenimente de specialitate al carui principal obiectiv este promovarea pietelor de asigurari si de pensii private.