Astfel, Romania va ocupa, ca si in prezent, locul al cincilea in Europa de Est, dupa Rusia, Ucraina, Polonia si Croatia, potrivit studiului, citat de Mediafax.
Anul trecut, suma medie cheltuita de turistii straini in Europa de Est a fost de 334 euro de persoana, in scadere cu 5% fata de anul anterior.
In functie de acest indicator, Romania a ocupat penultimul loc, inaintea Lituaniei, cu o cheltuiala medie de 125 euro de persoana.
„Anul trecut au scazut puternic sumele cheltuite de turistii straini, in Europa de Est, fiind inregistrat un declin de 21%, la 167 dolari pe vizitator. Britanicii au cheltuit cel mai mult, aproape 1.100 de dolari”, a declarat, joi, Mantas Kaluina, analist Euromonitor, in cadrul unui forum organizat de Revista „HRB Expert”.
Anul trecut, din totalul turistilor straini care au vizitat Romania, cei mai multi au provenit din Ungaria (25%), aceasta fiind urmata de Moldova (15%) si Bulgaria (14%).
Potrivit reprezentantilor Euromonitor, turismul de afaceri a fost lovit puternic de criza.
Referitor la Romania, compania estimeaza o crestere a turistilor de business in Romania, la 3,6 milioane persoane.
„Segmentul de evenimente si conferinte a resimtit mai puternic criza decat alte sectoare de business”, a spus Kaluina.
In ceea ce priveste traficul aerian, scaderea nu a fost dramatica, in special datorita segmentului low-cost, care s-a dublat in ultimii cinci ani, ajungand la o cota de piata de 30%.
„In toate tarile est-europene, trendul in randul turistilor in favoarea transportului aerian decat a celui feroviar sau rutier. Companiile low-cost pot profita de pe urma crizei, reusind sa castige din cota de piata a operatorilor traditionali”, a afirmat Kaluina.
Compania Euromonitor International are 600 de analisti in 80 de tari.