Studiul GfK legat de vacante si calatorii releva ca aproape 40% dintre toti cetatenii chestionati la nivel global declara ca nu obisnuiesc sa calatoreasca in timpul liber.
In majoritatea statelor analizate, tinerii sunt cei care calatoresc cel mai mult. Germania este singura tara in care nu exista o diferenta intre cei tineri si cei in varsta la acest capitol, ambele categorii mergand in vacante la fel de des.
In SUA si Marea Britanie, persoanele in varsta calatoresc mult mai mult, numai aproximativ 4 din 10 persoane alegand sa stea acasa. Din contra, in Bulgaria (90%) si Romania (87%), aproape 9 din 10 varstnici declara ca stau acasa.
In jur de doua treimi din populatia totala analizata (65%) prefera ca destinatie propria tara. 42% dintre romani afirma ca isi petrec vacanta in propria tara.
Pentru mai mult de 1 din 5 locuitori a calatori in timpul vacantelor inseamna a-si vizita familia sau prietenii. Este mai ales cazul turcilor (38%), dar si al unui sfert dintre americani. In Europa Centrala si de Est, un sfert dintre polonezi si romani fac acelasi lucru, dar si francezii (23%) sau britanicii (22%).
In jur de 19% opteaza pentru o vacanta activa in care sa faca sport: inot, mers cu bicicleta, urcat pe munte sau chiar catarare.
Pentru 1 din 7, a se distra in baruri sau cluburi este cel mai important: 16% dintre europeni, in special romani (24%), portughezi (22%) si nemti (20%).
Shopping-ul este preferat de 6% dintre cei care calatoresc – si aici romanii se claseaza printre cei mai impatimiti (8%), dar si cetatenii Turciei (8%) sau ai Statelor Unite (7%).
Peste o treime dintre respondenti la nivel global sunt dispusi sa investeasca maxim 1.000 de euro de persoana in vacantele anului 2010, iar 21% din aceasta treime nu vor cheltui mai mult de 500 de euro.
Numai unul din zece cheltuie intre 1.000 si 2.000 de euro. Aceasta cifra se tripleaza in Suedia, in vreme ce aproximativ 20% dintre olandezi si belgieni sunt pregatiti sa plateasca peste 1000 de euro.
Romanii sunt ceva mai atenti cu banii pe care ii dedica concediilor – 23% spun ca isi permit un buget de pana in 1.000 de euro, dintre care 16% investesc sub 500 de euro in astfel de perioade.
Cercetarea globala GfK despre vacante a fost realizata in primavara anului acestuia, pe un esantion de 16.364 de persoane peste 15 ani din 16 tari.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.