„Tarom vrea sa-si dezvolte rutele de destinatie si analizeaza posibilitatea maririi flotei prin inchirierea pe termen lung a unor aeronave. Aceasta varianta va fi mai profitabila, iar cea a achizitionarii unor noi aeronave este exclusa”, a spus Tudor.
Potrivit acestuia, inchirierea de aeronave urmareste cresterea numarului de pasageri transportati de companie. La inceputul acestui an, Tarom a estimat ca va avea, pana la finele lui 2007, un numar de1,5 milioane pasageri, insa, dupa analizele de piata realizate de departamentul de marketing, s-a constatat ca numarul pasagerilor transportati de linia aeriana va ajunge la 1,8 milioane de pasageri, cu 500.000 mai mult decat in 2006.
„Aparatele inchiriate vor fi folosite pentru rute medii, luandu-se in calcul inchirierea atat de firmele private cat si de la producatori de aeronave”, a mai spus Tudor. Oficialul Tarom a precizat ca inchirierea ar putea fi posibila din 2008.
Cea de-a treia aeronava Airbus A 318 din lotul celor patru comandate in 2004 de Tarom va ateriza, luni, pe aeroportul Henri Coanda, iar ultimul aparat va sosi in luna decembrie.
Aeronava livrata luni va opera zboruri catre Munchen, Bruxelles, Paris, Frankfurt si doua zboruri saptamanale spre Timisoara.
Tarom a incheiat, in luna aprilie 2004, cu Airbus Franta, un contract in baza caruia urmau sa fie livrate patru aeronave Airbus A 318. Doua dintre acestea au fost achitate si livrate catre Tarom in noiembrie la sfarsitul anului trecut.
Guvernul a decis, saptamana trecuta, sa aloce de la bugetul de stat suma necesara pentru plata ultimelor doua aeronave Airbus A318, dupa ce, la rectificarea bugetara din septembrie, executivul renuntase la finantarea celor doua avioane, realocand banii pentru CFR.
Suma aferenta pentru contractul de achizitionare a aeronavelor, in 2007, este de maxim 72 milioane dolari, se arata in acelasi comunicat. In octombrie 2006, Guvernul a aprobat contractarea unui imprumut de 92,35 milioane dolari pentru compania Tarom pentru plata primelor doua aeronave Airbus 318 din cele patru comandate.
Modelul A 318-111 este dotat cu echipamente de navigatie, de comunicatie si de propulsie de ultima generatie. Cabina de pasageri dispune de echipamente audio-video. Potrivit reprezentantilor companiei Tarom, cabina de pasageri poate avea doua configuratii, fie 14 locuri business si 99 economy, fie o singura clasa cu 120 de locuri economy, in functie de cerere. Viteza de croaziera este de 850 de kilometri pe ora, iar distanta maxima de zbor este de 2.780 de kilometri.
Tarom estimeaza ca pana la finele anului, va obtine o cifra de afaceri de 310 milioane dolari si un profit de 7 milioane de dolari.