Potrivit Marianei Stefan, avocata celor 10 intervenienti, cererea de interventie este intemeiata pe aceleiasi considerente ca si actiunea facuta anterior pentru ceilalti 15 pasageri, reprezentati tot de ea.
Tribunalul Bucuresti a fixat pentru miercuri, 9 aprilie, primul termen al procesului in care primii 15 pasageri ai avionului implicat in accidentul din decembrie 2007 de pe Aeroportul Henri Coanda din Bucuresti au dat in judecata compania Tarom, solicitand daune materiale si morale de cateva sute de mii de euro in total. Unii pasageri au aratat ca au suferit chiar vatamari corporale.
Separat de aceasta actiune, din acelasi motiv, alti 10 pasageri ai avionului au actionat in judecata Tarom si Tez Tour Romania, compania de turism de la care si-au procurat biletele.
Pasagerii solicita daune materiale cauzate de intarzierea avionului, in valoare de circa 5.000 euro pentru fiecare reclamant, la care se adauga 20.000 euro de persoana – daune din cauza ca nu au mai putut avea o vacanta, precum si daune morale cauzate de traumele suferite in urma accidentului. Daunele morale ar putea ajunge chiar pana la 500.000 de euro de pasager, conform avocatei Mariana Stefan, citata de NewsIn.
Actiunea acestora a fost intemeiata pe dispozitiile Conventiei pentru unificarea anumitor reguli referitoare la transportul aerian international, adoptata la Montreal la 28 mai 1999 si ratificata prin Ordonanta de Urgenta 107/2000.
Pasagerii arata ca, in urma accidentului de pe 30 decembrie 2007 in care au fost implicati au apelat la medici psihologi iar in prezent efectueaza sedinte de psihoterapie.
O cursa charter Tarom care trebuia sa decoleze pe 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul Henri Coanda Bucuresti, cu destinatia Sharm el Sheikh – Egipt, a lovit, in momentul decolarii, o masina aflata pe pista. Gheorghe Barla, directorul Tarom, a calificat incidentul petrecut pe Aeroportul Henri Coanda, ca fiind „un incident aviatic grav”.
Reprezentantii Tarom au spus ca autoutilitara care a produs incidentul aviatic era folosita la balizaj pe axul pistei si ca doua persoane care se aflau langa masina in momentul coliziunii au scapat nevatamate.
Mircea Alexandru Ciuca, presedintele Comisia tehnice de ancheta din Ministerul Transporturilor, a anuntat pe 19 februarie 2008 finalizarea raportul asupra accidentului cursei charter Tarom, produs in 30 decembrie 2007 pe Aeroportul Henri Coanda.
Concluzia comisiei tehnice de ancheta a stabilit ca „nu s-au respectat intocmai regulile pentru cei trei controlori din turnul de control. Nu au fost respectate procedurile de vizibilitate redusa. Nu s-au respectat convorbirile telefonice intre controlorul de trafic aerian si echipa de balizaj. Nu a fost informat turnul de control de componenta exacta a echipei care se afla pe pista si care era formata din patru persoane si doua autovehicule”.
Raportul final urma sa fie trimis partilor implicate, respectiv Romatsa si Aeroportul Henri Coanda. Ulterior, urmeaza sa fie stabilite masurile si sanctiunile pentru cei implicati in acest accident.